Marihuana
cwwok
Chtela bych se zeptat, jestli se dá marihuanou léčit migréna...našla sem pár takových zpráv na internetu, ale nebylo tam napsané jak a celkem by mě to zajímalo, protože kmarádova mamka na to hodně trpí a nic jí nepomáhá...mohli by ste mi nějak poradit, popřípadě dát nějaký odkaz, kde bych se dozvěděla víc? byla bych moc vděčná za vaši pomoc...s pozdravem Bára

Odpověděl: Bára Orlíková
Kolega MUDr. Pavel Kubů odpovídal před časem podobný dotaz, tak Vám sem zkopíruji část jeho odpovědi: "Jednou ze skupin leku ve kterych cannabinoidy pravdepodobne v budoucnu najdou uplatneni jsou i leky proti bolestem hlavy. Podrobnejsi info k lecbe bolesti hlavy za pouziti konopi jsou dostupne na http://www.cannabismed.org/. Mejte vsak na pameti, ze latky vdechovane behem koureni jakehokoliv rostlinneho materialu, mohou migrenozni zachvaty, zvlaste ty zpusobene krecovymi stahy mozkovych cev, dale zhorsovat. A dale samozrejme ten aspekt, ze samotne uzivani marihuany sice neni trestne, ale jakekoli nakladani s drogou vam jiz potize se zakony muze zpusobit." Využití marihuany pro léčebné účely není dosud v Čechách legální ani nelze léky s obsahem cannabinoidů nebo konopné drogy jako takové převážet do Čech ze států, kde jsou konopné produkty k léčebným účelům legální. Takže pokud byste měla v úmyslu něco takového mamince Vašeho kamaráda doporučovat, je třeba to mít na paměti, aby se člověk nedostal do většího průšvihu než ve kterém je.