Syn v "tom" asi jede
Sandra
Dobrý den, asi před 3 týdny jsem doma přistihla 21-letého syna, jak se snaží odstranit nějaké skvrny z koberce, jeho chování bylo divné, našla jsem prázdné krabičky od modafenu. Protože něco nebylo v pořádku, hledala jsem dál, našla nějaké věci a došla k názoru, že jede v nějakých drogách. Došlo k velké hádce, syn potom odešel na pár dnů z domů, ale vrátil se atvrdil, že už se vším skončil. Nevěřím mu a stále mě některé maličkosti přesvědčují o tom, že má problém, se kterým si možná neví rady a já nevím, jak mu můžu pomoci. Hodně zhubnul, je ospalý, už si toho všímá i okolí. Myslím, že ke všemu přispěl fakt, že je rok po škole a marně shání práci. Bohužel tak to dnes v naší společnosti chodí. Myslíte si, že je řešení, vyhodit ho z domu? Jakou já mám v takovém případě zodpovědnost? Děkuji vám za odpověď.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,pokud je synovi 21 let, žádnou právní zodpovědnost za něj nemáte. Je tedy na Vás, jestli se chcete jeho problémy zabývat, nebo ne. Vyhodit ho z domova je samozřejmě jedna z možností, jak na situaci reagovat, ale možná by se dalo zkusit zpočátku něco méně radikálního. Napadá mě například stanovit si nějaká pravidla a pokud syn tvrdí, že s drogami skončil, tak ho například motivovat k tomu, aby chodil k nějakému odborníkovi na konzultace atd. Také se můžete dohodnout, že mu budete pravidelně dělat testy na drogy z moči, abyste měla jistotu, že s nimi opravdu skončil. Možností je dost, jen si vybrat, co je pro Vás nejpřijatelnější. V každém případě by Vám společná návštěva odborníka mohla pomoci všechno si vzájemně ujasnit a říci si co dál. Kdybyste potřebovala kontakt na odbornou pomoc, dejte vědět, kde by to mělo být nebo zavolejte na tel. 283 872 186 (poradenská linka K-centra SANANIM).