Pervitin - přestal a teď zase bere
Cubis
Moje přítelkyně a já máme problém s naším kamarádem. Před časem přestal brát nejrůznější drogy a před pár dny začal brát znova perník. Přičemž se z toho dostal a měl k tomu velky odpor a teď mu chceme pomoct, aby toho nechal. NEVÍME ALE JAK! Další problém je v tom, že si ho údajně vyrábí sám doma. Máme o něj starost a nevíme jak mu pomoct. Jestli to jde, tak nám napište, co bysme pro něj mohli udělat. VŠECHNO...co Vás napadne. Moc děkuj.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás, chápu, že chcete kamarádovi pomoci. Ale obávám se, že pokud on nebude chtít, tak to bude těžké, ne-li nemožné. Nevím, jak dlouho předtím kamarád drogy užíval, jak dlouho abstinoval a zda se z toho dostal sám nebo byl někde v léčbě. Nicméně, to, že člověk nějakou dobu nebere, vypěstuje si k drogám odpor, ještě neznamená, že nepřijde okamžik, kdy mu nebude dobře a drogu si zas nevezme. Nedá si nikdy s jistotou říct, že už se dotyčnému po nějaké určité době abstinence nemůže stát, že by k drogám sklouzl zpátky. Jediné, jak kamarádovi můžete pomoci, je říct mu, že o něj máte obavy a že by se situací měl něco dělat, můžete mu dát kontakt na tuhle poradnu nebo Vám může poskytnout kontakty na K-centra ve Vašem regionu. Nic moc víc bohužel udělat nemůžete. Kamarád podle toho, co popisujete, asi zrovna neuvažuje o tom, že by s tím třísknul. Zvlášť pokud si i pervitin vyrábí. Což je mimochodem trestné podle § 187 trestního zákona, bez ohledu na to, že si drogu vyrábí pouze pro sebe. Pokud jí navíc distribuuje svým známým, tak by z toho mohl dost ošklivý průšvih, pokud by se na to přišlo. Když byste měli zájem o nějaké kontakty na odborníky, pokud by kamarád byl ochoten něco takového využít, tak Vám je mohu poslat - když budu vědět, odkud jste. Zatím přeji hodně štěstí.