muj 12 lety syn kouri
kraska
Prosim vas chtela bych poradit co mame s man zelem delat nas 12 lety syn kouri.ON zapira, ale rikaj nam to lidi, smrdi mu ruce.Uz rok neustale kasle,ale neda si rict.Jsme bezradny.dekujeme

Odpověděl: Pavel Kubů
Nezaměřujte se příliš intenzivně na důkaz toho, zda kouří či ne. Snažte se s ním spíše v atmosféře vzájemné důvěry mluvit o tom, proč někteří lidé kouří a jiní ne, případně o tom, co jeho vrstevníky na kouření přitahuje a co kouření způsobuje. Pomozte mu nahlédnout souvislost mezi opakovaným kašlem a zdravotními důsledky kouření. Řadu osvedčených postupů jak pomoci začínajícímu kuřákovi dospět rychle k poznání, že cigareta z něj dospělého neudělá, najdete na www.dokurte.cz, kde je zároveň k dispozici seznam poraden pro odvykání kouření na území ČR.