starost
Majka
Mám podezření, že moje dcera i s kamarádkami/jinak slušnými holkami/ kouří trávu.Nikdy by mě nenapadlo je s tímto spojovat.Nevím, jak si o tom s ní promluvit, aby to bylo k něčemu dobré...

Odpověděl: Jakub Minařík
Nepíšete kolik je dceři let a píšete že to je "slušné děvče". Spousta slušných děvčat marihuanu kouří, stejně jako spousta slušných děvčat pije alkohol. A převážná většina slušných děvčat s tím také nemá problémy ani nyní a nebude je mít ani do budoucna. Marihuana je sice droga a její užívání s sebou nese určitá rizika, na druhé straně je méně nebezpečná, než například alkohol. To nepíšu proto, abych problém nějak bagatelizoval, ale abych vás uklidnil a předešel nějakým prudkým krokům z vaší strany. No, asi bych se zkusil dcery docela normálně zeptat. Možná se jí zkusit zeptat tak, aby bylo patrné, že víte. Pak si s ní o tom docela normálně popovídejte. Zkuste se zajímat o to, co se děje. Když odložíte mentorský přístup, tak se pravděpodobně dozvíte výrazně více a můžete pak snáze vymyslet co s tím. A klidně se můžete i poradit. Buď takhle po netu a nebo můžete někam zajít. Můžeme vám něco doporučit. Stačí to takhle?