pomoc a lecba
Viki
Můj velice dobry znamy na kterem mi zaleži ma s pernikem problemy , k lekari ho nedostanu.nemužu se na to divat jak se pomalu,ale jiste ničí.Nechci ho vyplašít,jsem jediny komu věří.samozdřejmě po dohodě s nim Vam pišu.Jak to vyřešít. děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Bohužel neexistuje žádné univerzální a rychlé řešení, jak se zbavit drogové závislosti. Předpokládám, že Váš známý se situací chce něco dělat, když souhlasil s tím, že sem napíšete. Možná by ale bylo lepší, kdyby napsal on sám - mohli bychom mu lépe poradit, než když je odpověď zprostředkovaná přes Vás. K lékaři nutně nemusí, v předchozí odpovědi jsem to myslela tak, že kdyby nastoupil do léčby, takže mu sice nikdo nedá léky, které by mohly být náhražkou za pervitin, ale že v případě, kdyby měl nějaké závažné psychické problémy po vysazení, takže mu ošetřující lékař po zvážení nějakou medikaci dá. V tuto chvíli není návštěva lékaře nutná, může se obrátit i na jiné odborníky, zabývající se drogovou problematikou. Záleží na tom, v jaké je situaci, jak dlouho užívá pervitin... a zda přemýšlí o tom, že by chtěl přestat. Pokud uvažuje o léčbě nebo chce s někým svoji situaci zkonzultovat, tak se může obrátit na nejbližší kontaktní centrum pro uživatele drog (nemusí se obávat, nikdo si ho tam nebude chtít nechat nebo ho nikdo nebude nutit k tomu, aby do léčby okamžitě nastoupil). Vy mu s tím nijak moc pomoct nemůžete, krom toho, že byste mu pomohla schůzku domluvit a případně ho tam pak doprovodila anebo mu předala kontakt na nás, aby se ozval sám. Nic jiného mu nabídnout nemůžete. Když mi napíšete odkud jste, mohla bych Vám nějaké vhodné zařízení doporučit. Zatím držím palce Vám i Vašemu kamarádovi.