"jenom" hulení?!?
TaKatka
Dobrý den, je tomu 11 let, co muj pritel, nyni jiz manzel, holduje koureni marihuany. Vim moc dobre, ze jde o lehkou drogu a sama jsem se s ni setkala, ale posledni dobou, tak cca 3 roky huli manzel denne. Prakticky se jiz o nicem jinem se svymi prateli nebavi a se mnou take ne. Byt mi slibil, ze po svatbe sve koureni omezi, uz kvuli budoucimu potomstvu, neudelal to. Nepomaha domluva po dobrem ani po zlem. Muzete mi poradit, jak omezit ci uplne pozastavit jeho dalsi koureni? Vim, ze zde resi lide mnohem slozitejsi problemy, ale ja se nechci kvuli koureni jednou rozvadet, snad chapete... A mozna je problem ve mne, pak bych rada vedela, co mam zmenit, napravit. Mockrat Vam dekuji. TaKatka.

Odpověděl: Jakub Minařík
No, tady fakt těžko radit. Pokud byste se rozhodla, že to chcete řešit s tím, že je chyba ve vás, tak vám nezbývá, než se přizpůsobit jeho tempu hulení. Pak vám to asi nebude vadit. Myslím ale, že chyba ve vás není a váš požadavek, aby manžel hulil přiměřeně a nebo aby o tom alespoň pořád nemluvil a komunikoval s vámi i o jiných věcech, je zcela přiměřený. Mohu-li mít doporučení, tak hulit nezačínejte, výše zmíněné řešení berte jako černý humor. Jak donutit manžela aby hulit přestal je složité. Nejspíš budete muset vyvinout nějaký nátlak. Dosti často funguje oklika - lidi co berou (včetně těch co hulí), bývají někdy trochu méně použitelní. Takže - pokud byste ho tlačila do normálního fungování (tzn. pomáhat vám s domácností, ...) tak by mohly vyšší nároky způsobit nepohodu (jakože to nestíhá) a manžel by mohl hulení postupně začít omezovat, neboť bude mít jiné starosti. Pak existuje represivní varianta - "buď přestaneš hulit, nebo se rozvedu". Tu bych ale na vašem místě asi nevolil, protože obyčejně jsou pak dosti nespokojené obě strany. No klidně ještě napište. myslím, že najít řešení bude složitější.