pervitin
mamulka
Vážený pane doktore, děkuji za Vaše rady.Vím, že půl roku není tak dlouhá doba.Ale dcera se během půl roku změnila k nepoznání.Zhodila skoro 14kg, třásla se, nespala a hlavně v braní drogy neznala míru, když mi o tom začla povídat, tak sama prohlásila,ževyšňupla delší čáru než druzí a ještě to zkombinovala s něčím jiným.Asi je závislost individuální, ale hlavně jsem řešila její psychický zdravotní stav.Víte,neznala vůbec svou mez,proto jsem se ptala i na možnosti další.Dnes, kdy je tam druhý den, mě prosí a´t ji vezmu zpět.Už Vím jak se cítí rodiče ničících se dětí.Stojí to hodně sil dcerku,ale i mě.jsem přesvědčena,že jsem udělala dobře, nebo vlastně ne uplně.Vím jen , že bych to sama nezvládla, nejsem odborník a neuměla bych s tím pracovat.pane doktore, děkuji Vám.mam

Odpověděl: Jakub Minařík
Myslím, že jste udělala dobře a taky myslím, že nic jiného nezbývalo. Teď zase asi nezbývá nic jiného, než říci dceři, že domů může jedině když léčbu dokončí. Protožře pokud nevydržíte, tak se s tím budete prát znova od začátku. Váš pevný postoj je hodně důležitý a důležité je taky abyste se připravila i na to, že i když dcera léčbu dokončí, tak to nebude bez potíží. Ale o tom vám myslím své řeknou v léčebně - Kolegové vám jistě ochotně vysvětlí, jaká jsou rizika a že ani po dokončené léčbě není úspěch často definitivní a že se to může různě komplikovat. Máte ale teď možnost načerpat spoustu energie a vědomostí o dalším postupu. Tak toho využijte. Ohledně té další léčby - i když je to individuelní, tak závislost je onemocnění, které se vyvíjí dlouho a dcera byla myslím spíše "pařič" než nemocný s rozvinutou závislostí. A ono se málokomu chce odcházet z rozjetého věčírku i když mu nebylo v posledních chvílích už moc dobře. Proto ta reakce dcery, že už chce domů. Drogy jí až tak moc nepříjemností zase nezpůsobili. I když se to možná na první pohled nezdá. No držím palce a přeju hodně trpělivosti. A kdybyste narazila na nějakou možnost kozultací, nebo rodičovských skupin tak toho využijte. Bude se to hodit. :-)