detox
Nali
PROSIM O URYCHLENU ODPOVED NA OTAZKU: Priatel, o ktorm som pisala pod znackou Korylan a odpovedal nan MUDr.Minarik, sa dostal vcera na psychiatriu. Nemam pocit, ze tam zvolili spravny postup, preto prosim o odpoved: Priatel, bral za posledny tyzden: frontin 0,5 mg 60 tbl., radepur 50 tbl., rohypnol 20 tbl., nitrazepam 20tbl., diazepam 10 mg (1 den 15 ks), hypnogen (naraz 4 tbl.), lexaurin 1,5 mg aj 3 mg, za jeden den 20 tbl., vsetko to kombinoval s alkoholom, raz mal korylan 10 tbl. Ma silne abstinencne priznaky. Na psychiatrii zvolili postup: davaju mu na den 40 mg diazepam rozdeleny do 3 davok, k tomu prothazin 3 x denne. Myslim ze na tychto strankach som sa v minulosti docitala, ze pri odvykani, detoxifikacii sa maju benzodiazpiny vysadzovat postupne, a to 1/8 alebo az 1/4 povodnej davky. Inak, diazepam je benzodiazepin, ktory na neho v podstate uz ani neposobil. Bojim sa o to, aby nedostal epilepticke zachvaty. PROSIM URYCHLENE O ODPOVED, CI SI MYSLITE, ZE JE TENTO POSTUP SPRAVNY ALEBO NIE. na tunajsej psychiatrii v Roznave, SR, povedali, ze takyto pripad este nemali, preto prosim o radu odbornika. Volala som na viacere drogove poradne v SR, vsade ma vyslovene odbili.

Odpověděl: Jakub Minařík
Myslím, že nemusíte mít strach. Jednak se při tom vysazování vychází z průměrné dávky za delší časové období - a pokud dávka, kterou člověk užívá se hodně mění, tak je to něco jiného, než když ta dávka je dlouhododobě, třeba několik měsíců stabilní. Ta doporučení ohledně vysazení se týkají detoxifikace doma a je to spíše doporučení pro lidi, kteří ty léky mají nějak pololegálně a chtějí je vysadit a nechtějí jít k lékaři. Uvažoval jsem to jako maximálně bezpečný postup. Protože komplikace typu epileptický záchvat je doma hodně vážná, na detoxu v nemocnici je to něco jiného - zvládnutí záchvatu je rutinní záležitostí. Navíc - i když mají pacienti pocit, že jen leží a nikdo si jich nevšímá - tak ve skutečnosti kolem nich furt někdo krouží a sleduje je. Další věc je, že ten mix, který přítel užíval v podstatě znemožňuje nějaký rozumný plán detoxifikace. Navíc dostat z něj nějaké validní informace co vlastně užíval a jak dlouho je iluzorní. Paměťová stopa je jako cedník. Zakže nezbývá než nasadit nějakou rozumnou medikaci (a mě se ta nasazená celkem rozumná zdá - diazepam jako dlouhodobě působící BZO ke zvládnutí odvykacího stavu, protazin spíše na zklidnění) a pak ji podle stavu měnit. Ono bude celkem dlouho trvat, než se hladina léků, které má v sobě sníží na nějakou rozumnou mez. Příteli asi nebude na detoxu moc dobře, ale ono to na detoxu ani jinak moc nejde. Buďte trpělivá a zbytečně se nezúzkostňujte. I já mívám spoustu případů, které jsem nikdy v životě neměl. Ale i pro tyhle případy existuje postup, jak je zvládnout. Medicína je spíše o trpělivosti a čekání, než o rychlosti. V tomhle případě je rychlost na nic. Tady se musí čekat, než dojde k poklesu hladin léků v séru, a to bude nějakou chvíli trvat.