Těhotenství
Klára
Vážený pane doktore,má sestra je v jiném stavu a bere tři roky pervitin.Dítě nechce dát pryč a léčení si rozmýšlí.Chtěla bych znát všechna možná rizika,která ji během těhotenství a následně po porudu dítěti mohou stát.Jaký názor na narození dítěte máte vy?Nemůže být postižené?Napište mi prosím vše o tomto problému.Děkuji Ma.

Odpověděl: Jakub Minařík
Ohledně možného postižení dítěte užíváním drog existuje nějaká literatura, ale spíše jsou informace rozprsknuté v různých tlustých knihách. Ale je to dost složité. Navíc vzhledem ke schopnosti těla vyrovnat se s různými nepříznivými vlivy se děti rodí často zdravé. A nebo se plod spontánně potratí. Příroda je v tomto ohledu mocná. Kdyby nebyla, tak myslím, že by to bylo strašné. Když vidím některé ty matky, ... Jinak poškození záleží na - době vzniku (nejvážnější vznikají v období 1. 3 měsíců - organogeneze); - intenzitě a způsobu užívání - třeba jednorázový relaps ve vyšším stupni těhotenství po delší době abstinence může vyvolat předčasný porod; - náhlé vysazení je také nebezpečné . ze stejných důvodů. Je toho prostě mnoho. Osobně bych doporučoval zkusit se spojit s Dr. Ilonou Preslovou a nebo Veronikou Motyčkovou (DS SANANIM, Janovského 26, Praha 7, tel. 220 803 130) - mohli by poradit vám, co se sestrou a sestře co s braním. Také vám vše podrobně vysvětlí - třeba to, že OPD může sestře dítě odebrat a umístit je do kojeneckého ústavu a taky to nejspíš udělá, pokud nebude mít záruky, že matka se léčí (pro sestru to může být dobrá motivace k léčbě). Nebo třeba nakontaktovat sestru na porodnici, kde jsou lékaři, kteří mají dostatek zkušeností s těhotnými uživatelkami drog, ... Existuje léčebna, kam sestra může nastoupit s dítětem (TK Karlov). Místo tam je také přes Dr. Preslovou. Držím Palce. :-)