Pervitin a tráva
sybyla
Dobrý pozdní večer p.Geblerová...tak jsem ráda,že jste mi napsala....ptáte se jaké podmínky patrikovi popřípadě dám?..Víte že ani nevím?Jsem už ze všeho tak unavená,že je mi to někdy úplně všechno jedno....jedna z podmínek byla,aby dával peníze,jinak že poletí....ale byly i další---dodržovat pořádek v bytě,uklízet si po sobě,respektovat soukromí druhých v bytě,nebýt sprostý a vulgární..hlavně ne před dcerkou.Asi jsem vám to vlastně nikdy nenapsala že?Nějak mi to nedošlo..až ted.Takže..peníze dává,po bytě pořádek celkem udržuje,nikoho neruší a celkem respektuje až na některé výjimky soukromí druhých,,občas muzika,ale ne moc a hry na počítači hlasité,ale to dělá i dcerka tak za to ho nehubuji,když nehubuji dcerku a mimochodem je on vlastně dospělý,tak si myslím,že žádat po něm to co po 11 leté sestře je trochu nereálné...i když oba víme,že patrik v jejím věku byl více poddajný a poslušný než Alenka.mou další podmínkou je najít si nějakou práci..i když u nás na Mostecku to není legrace -asi si jí hned nenajde..muž si jí nemůže najít,já si jí nemůžu najít a spousta vzdělaných a chytrých lidí...je to tu hrozné.Zatím mi stačí,aby dodržoval toto a trochu pomáhal doma,když nemá co na práci..a změnil ještě své chování...nebudu na něj víc tlačita naléhat..vím,že to po těch dlouhodobých drogách není sranda být najednou poslušný....všimla jste si jak já toho hajzla vlastně svým způsobem pořád litujia nějak omlouvám?Asi jsem slaboch..závidím matkám,které se odhodlají k rázným krokům,je to pro dobro těch dětí.Celkem si rozumí s alenkou,,ona je chytrá jak čert....ví jak na něj a on si nechá od ní i ledacos říct...já třeba nadávám a alenka řekne:mami nenadávej,Patrik je jinej,on se změní..a jemu dělá dobře,že se ho někdo zastává,asi jako že mu dává najevo zájem.Včera jsem řekla manželovi,že je v tomto směru Alenka větší morální oporou jak on...Alenka to slyšela a řekla:mami už mu nenadávej..pak se nediv,že furt odchází pryč...já bych to taky neposlouchala.My se teda doma nehádáme jo,,,myslím jako s mužem...jen se třeba bavíme o problémecha alena když jde kolem a slyší to,tak se přidá ,nebo řekne svůj názor.Uvidíme jak to bude dál..mám-li být přímná,tak mu stejně nevěřím..příde jaro za chvíli,teplo a Patrik začne po nabrábí sil znova....takže si moc velké iluze nedělám.Koncem měsíce nám končí internet,bude až za 2 měsíce.Tak na mě nezapomente,já se pak ozvu.Mějte se krásně a za vše moc díky..Alena.

Odpověděl:
Dobrý den Aleno, děkuju Vám za Váš dopis. Píšu Vám tentokrát dřív, jelikož na celý příští týden odjíždím a nebudu na internetu. Nevím, jestli se tedy ještě stihneme, budu tu 7.2. Je pravda, že jste mi nikdy nenapsala ta pravidla, která spolu máte s Patrikem dohodnutá. Jsem ráda, že je máte a dík za jejich napsání. Taky jsem ráda, že se mu daří je plnit. Jestli Vám to takhle stačí, není jistě potřeba tlačit, aby dělal další a další "úkoly". Tedy alespoň jak píšete - zatím. Chápu Vás, že svého syna, přestože ho označujete za hajzla, a jistě se tak v některých situacích často choval, litujete a omlouváte. Je to přece Váš syn. Je to pochopitelné a stejně jako víte, že nemůžete příliš tlačit na syna, netlačte příliš i sama na sebe. Asi není úplně jednoduché ze dne na den začít být přísná, tvrdá a důsledná. Navíc - i k těmhle vlastnostem rozhodně patří láska... Taky rozumím tomu, že Patrikovi moc nevěříte. Po zkušenostech, které máte... Držím Vám palce, aby Vás třeba překvapil a když ne, tak abyste to zvládala. Po tu dobu, co nebudete mít internet Vám pro případ krize nabízím telefonní číslo na naší anonymní poradenskou linku: 283 872 186. Nebo, protože jste napsala,že jste z Mostecka, kontakt na K-centrum v Mostě: Jilemnického 1929, tel.: 476 104 877. A tak nakonec opět upřímně přeju hodně štěstí, síly a trpělivosti. Držte se! P.S. Ráda o Vás zase uslyším, jak to dopadá. Dejte vědět... Na shledanou