Dobry den, potreboval bych zajistit pro mou exmanzelku komunitu. Posledni dva roky uziva pervitin, heroin, zavadi si drogu do zily. Je ji 30let.Potreboval bych vedet jestli je nekde ve stredoceskem kraji takoveto zarizeni.Preferoval bych spise komunitu. Diky a s pozdravem V.K.

Odpověděl: Bára Orlíková
Ve stredoceskem kraji jsou dve terapeuticke komunity: Terapeutická komunita Helliana, Mukařov 33, 29501 Mnichovo Hradiště, kontaktní osoba: Helena Bartoňová, telefon: 326 786 149, a Terapeutická komunita Magdaléna, p.o. box 3, Dobříšská 56, 25210 Mníšek pod Brdy, kontaktní osoba: Ing. Martina Berdychová, MUDr. Petr Nevšímal, telefon: 318 599 124, 318 599 125, 603 867 385. Neznam bohuzel jejich vstupni podminky, cekaci dobu na vstup do lecby ani system hrazeni lecby. Jen na okraj - predpokladam, ze vase ex-manzelka vi, ze pro ni shanite lecbu a ma o lecbu zajem? Pokud je to pouze vase iniciativa, tak jen upozornuji, ze bez jeji soucinnosti se toho moc nezmuzete. Do lecby v komunite musi klient vstoupit dobrovolne. Neni mozne ji tam odvézt proti její vůli a predpokladat, ze si ji tam nechaji. Je nezbytne, aby ona sama mela k lecbe motivaci a sama chtela lecbu absolvovat. Pokud byste se o problemu chtel poradit, muzete se obratit na nektere z kontaktnich center ve vasem regionu (nevim, odkud presne jste, ale kontakty muzete najit napr. na www.drogy-info.cz pod rubrikou Mapa prvni pomoci) nebo v Praze, pripadne zavolat na poradenskou linku prazskeho Kontaktniho centra 283 872 186.