brufen
Michal
Mám takový dotaz týkající se ne až tak drog, jako spíše léčiv. Kolega v práci a můj dobrý přítel utrpěl před několika lety autonehodu a následně byl operován. Od té doby trpí bolestmi páteře a snad i hlavy. Řeší to velkými dávkami ibuprofenu, a to 6 a možná více tabletek denně. Dočetl jsem se o zhoubných účincích brufenu na střeva a srdce a dostal jsem trochu strach, zda se mu nemůže něco stát. Nechci ho nutit k chodit k doktorovi, to je jeho věc, a při jeho lenosti to asi ani nebude proveditelné, ale rád bych mu alespoň doporučil nějaký jiný šetrný lék, pokud už tedy nechce řešit problémy, ale jen jejich následky požíváním takových koňských dávek.. Díky za odpověď.

Odpověděl: Jakub Minařík
Bez lékaře s tím nic neuděláte. Přítel by měl jít především na nějakou rehabilitaci, kde se mu pokusí dát záda do kopy. Pak ho přestanou bolet a nebo se to dostane do nějaké snesitelné podoby - pak se uvidí. Víte - ony při takhle dlouhodobém braní nejsou žádné léky moc šetrné. A u analgetik to platí tuplem. Tyhle léky jsou určeny ke krátkodobé aplikaci. Pokud se berou dlouho, dělají všemožnou paseku - závislostí počínaje, selháním imunitního systému konče. Takže kamaráda vezměte a dovlečte ho k lékaři, optimálně rovnou na tu rehabilitaci. Protože, pokud to necháte na něm, tak se nejspíš zajde za obvoďákem, řekne mu, že ho bolí záda a nechá si napsat brufen. :-)