bratr
jack
muj bratr (23 let) je asi tri roky zavisly na heroinu. Navstevuje radoveho psychiatra a to pravdepodobne jen z toho duvodu, ze dostane recept na leky ktere mu alespon trochu pomohou pokud prave nema k samotne droze pristup. Na dotaz zda by si nechal pomoci a nechal se lecit ma okamzitou odpoved-NE. Jak mu mohu pomoci??? Nemohu se divat jak krade, nici si zdravi a take me a me rodice!!!Dekuji za odpoved.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, je asi potřeba rozlišit dvě věci, na které narážíte na konci Vašeho dotazu - to že bratr ničí sebe a to, že ničí Vás a Vaše rodiče. V tom prvním se dá těžko něco udělat, pokud se bratr staví rezolutně proti. Zdá se, že má pro něj zatím droga více výhod než nevýhod a dokud se poměry neobrátí, težko se k něčemu odhodlá. K tomu byste ale možná mohli trochu napomoci, což souvisí s druhou záležitostí, tedy že ničí všechny kolem. Pokud sám nepotřebuje nic změnit, mohli byste se možná zaměřit s rodiči víc na sebe a na to, jak moc ubližuje svým chování bratr Vám. Nepíšete žádné podrobnosti, ale pokud s Vámi bydlí a nějak narušuje svou závislostí chod a pohodu rodiny, měl by asi dostat jasnou informaci o tom, že Vám to vadí a co všechno jste ochotni tolerovat a co už je za únosnou mezí. Nevím jestli máte třeba stanovena jasná pravidla, jak doma funguje, co se stane, když je nedodrží a tak podobně. Opravdu se jen dohaduji, ale možná je pro něj prostě život s Vámi dostatečně pohodlný - i když na Váš úkor - a nemá žádnou potřebu nic měnit. Jsou to ale jen nápady bez toho, abych měla více informací, možná by bylo dobré navštívit nějakého odborníka ve Vašem okolí a poradit se, jak jednat v konkrétní situaci. Také můžete zavolat na poradenskou linku 283 872 186 nebo znovu napsat s více podrobnostmi. Zkuste se tedy zaměřit také trochu na svoje zdraví a pohodu, možná to nepřímo pomůže i jemu. Zatím hodně štěstí a klidně se ozvěte.