mery
Dobrý den,chtěla bych se zeptat,pokud partner kouří pravidelně denne marihuanu již několik let a rozhodl by se mít děti,má to nějaký,jakýkoliv, dopad na nenarozené dítě do budoucna,jak psych. tak fyz.?Může ho to nějak ovlivnit.Dekuji.

Odpověděl: Bára Orlíková
Koureni marihuany u otce by na vyvoj nenarozeneho ditete nemelo mit vliv. Uvadi se ovsem, ze u dlouhodobe uzivani konopnych drog s sebou muze nest riziko poskozeni tvorby spermii, ne snad ve smyslu poskození genetickeho materialu, ale ve smyslu snizene schopnosti spermii oplodnit vajicko. Jako zasadni bych spis videla otazku, jak bude clovek, ktery uz nekolik let kouri travu denne, schopen a ochoten fungovat v roli otce. Neznam sice zadne blizsi informace o vasi situaci a vztahu s partnerem, ale mozna by bylo fajn zvazit, jak by situace mohla vypadat do budoucna a zda je takovy life style uplne slucitelny s vychovou deti.