Marihuana behem kojeni
Maten
Dobry den, kamaradka koji(4mesicni dite) a v patek by se chtela jet podivat na party.Chce si tam dat jointa a nejspis ne jednoho.Chce po mne na netu sehnat info, jestli se marihuna dostava do mleka a dale jestli je mozne si mleko odstrikat-zda-li vydrzi cerstve-nezavadne pro dite a kolik davek by si mela odstrikat, nez THC prestane byt v mlece.(teda jestli se do mleka kourenim dostava) Vubec ji to neschvaluji,ale radsi se ptam vas, protoze je tvrdohlava a uz ted ma vselijake informace z druhe ruky.. Dekuji, Maten

Odpověděl: Jakub Minařík
Těhotenství a péče o dítě je složitá záležitost, sám to asi neumím úplně posoudit, neb jsem muž. :-) Ale myslím, že dovedu pochopit přání přítelkyně trochu si "užít" po docela dlouhé době vzorného chování. Taky mě ale k tomu napadá - víte nevím, jak dlouho vaše kamarádka chce dítě kojit. Možná dlouho, třeba rok, možná ale také plánuje, že přestane třeba již za 2 měsíce. V tom druhém případě bych asi doporučil odložit marihuanový výlet až po skončení kojení. Zdá se mi to jednak rozumné, ale taky únosné. Pokud ale kamarádka nechce čekat ani den, tak marihuana je velmi dobře rozpustná v tucích a přechází do mateřského mléka (které je tuků plné). A vzhledem k tomu, že se v tucích kumuluje a vylučuje se velmi pomalu, tak myslím, že pokus s odstříkáním není moc k něčemu. Kamarádka by do experimentu musela jít s tím, že když zahulí, tak dítě před vlivem konopí bohužel neuchrání. Dávka, která přejde by ale neměla být nějak zvlášť velká. Jen na okraj, probíral jsem se i serverem skalních huličů a huliček a většina z huliček zvládla vysadit konopí na celou dobu těhotenství i kojení. Je to věru ukázka zodpovědnosti, která může motivovat i ostatní. Tak ať s tím kamarádka raději počká. Držím jí palce.