poradte prosim
šumik
Mam pritele,ktery bral rok pervitin(šnupal),ale ted uz je dva roky cistej,kouri teda "jenom" travu.Chci se zeptat,jestli je mozne,ze by vlivem drog byl psychicky mimo(schyzofrenie,strach z lidi,...) a jak mu muzu pomoct?

Odpověděl: Bára Orlíková
Nevím, zda se ptáte na možnost, že by váš přítel mohl být "mimo" proto, že bral drogy (ale v současnosti se chová normálně) nebo zda je "mimo" a vy se ptáte, zda by to mohlo být z drog, které bral. Je možné, že se u člověka, který bere drogy, projeví nějaké psychické potíže, které mohou přetrvat i v době abstinence. Nebo se může stát, že se v období abstinence znovu objeví potíže, které měl člověk už před tím, než začal drogy brát a drogami byly jen překryté. Také je možné, že by nějaké potíže mohlo vyvolat i kouření marihuany, aniž by člověk nutně musel brát jiné drogy jako je pervitin. Pokud máte obavu o svého přítele, napište, proč o něj máte obavy, co se u něj konkrétně projevuje, co vás nutí tyto obavy mít a já bych vám mohla lépe a konkrétněji odpovědět. Doporučuji vám k přečtení informační text od kolegy MUDr. Minaříka pod rubrikou Drogy a nemoci / Psychická onemocnění a drogy - možná, že tam naleznete část informací, které hledáte. Zatím se mějte hezky.