nevím si rady a bojím se
aendie
Dobrý den, děkuji za možnost zeptat se. Bojím se o svého přítele. Dvakrát jsem s ním zažila velmi zvláštní stav... jakýchsi halucinací. Byli jsme na chatě a oslavovali narozeniny. Popíjeli. najednou jakoby byl uplně mimo. Částečně věděl, že jsme tam a částečně prožíval jinou realitu. Stále si vedl svou řeč. taková hra na boha. Já jsem něco víc. Objevily se i halucinace_ ty padáš a já tě nemůžu zachránit, honí mě medvědi. Lezl po stěnách a drápal do nich nehty. Hyperaktivita. Nikdo nevěděl , kdy to prislo ani kdy odešlo. Najednou byl v tom a najednou venku, ale nejde to rozpoznat. To samé se stalo po půl roce znovu v menší míře. S trochou hysterie a agresivity vybíjené vůči sobě. nic si z obou případů nepamatuje. Stavy trvají asi tak ctyři hodiny( to bláznění) ale před tím si již asi dvě hodiny nic nepamatuje.Zda se mi, že to je spojené s alkoholem. První případ- pil hodně, v druhém asi půl litru vína. Tak si myslím, žě alkohol je jen jedním ze spouštěcích elementů. Prosím o radu. Snažím se vypátrat jak mu pomoci a co to asi je. Popř. jakým způsobem to řešit a kam se mohu obrátit. P.S.: přítel kouřil marihuanu a experimentoval s houbama, lsd a tak. Velmi Vám děkuji za jakoukoli informaci a pomoc.

Odpověděl: Jakub Minařík
Vzhledem k té amnesii bych uvažoval o nějaké formě epileptického záchvatu, nebo o některé exotičtější duševní poruše. Existuje také samozřejmě možnost vlivu drog a nebo netypické reakce na alkohol. Podle toho co píšete by to bylo možné, ale skorem bych se klonil k variantě, že drogy jsou v tomhle případě spouštěčem něčeho jiného. Rozhodně, pokud se chcete dobrat diagnosy, je nezbytné zajít s tímhle problémem za neurologem a psychiatrem. Bez kompletního vyšetření, EEG, CT, ... se s tím nedá nic udělat. Osobně bych to neodkládal, protože podobná symptomatologie může být příznakem vážnějšího procesu, který se může podařit při včasné diagnose zastavit.