navik?
dudu
Dobrý den. Má kamarádka cca 3 měsíce požívá heroin- šnupe (5x týdně). Chce sama přestat, ale já nevím, jestli už nemá nezvladatelný návik a jestli to sama může ještě zvladnout. Nebo už je nezbytně nutná návštěva specialisty. Za Vaši odpověď předem děkuji.

Odpověděl: Tomáš Harant
Dobrý den, je fajn, že máte strach a zájem o svoje kamarády. Snad Vás uklidním tím, že po třech měsících se nedá mluvit o žádném "nezvladatelném" návyku. Naopak, je to dobrý čas pro přestání. Čím déle člověk bere, tím je to těžší a tím více problémů, které mu drogy způsobily musí řešit. Kamarádka se sice může rozhodnout pro variantu, že to bude zvládat sama. Jistější ale je, obrátit se na specialistu. Tím mám na mysli člověka, který má zkušenosti s jinými, kteří přestávaly a může s mnohým poradit, pomoci. Prostě má přehled o tom, co přestávání obnáší. Odabstinováním to totiž všechno pouze začíná. V tuto chvíli by bylo fajn, kdyby jste jí doporučila, ať nás sama zkontaktuje a my jí můžeme v obou variantách pomoci. Hezký den