nikola
mám přítele už rok užívá subutex a všechno vypadalo, že je v pořádku, ted posledních pár týdnu se začal měnit. Neustále nemá peníze, jednou týdně zmizí přes noc a potom třeba dva dny spí, když zavedu řeč na to, že vím že zrelapsoval je strašně protivný, prý to není pravda, ale já jsem si jistá ,že je. Nejlepší by bylo ho opustit ale miluju ho a chtěla bych mu pomoct ale absolutně nevím, jak. Poradil byste mi jakým způsobem ho přimět k tomu aby mi důvěřoval a začal se mnou o tom mluvit?Vím že mě má taky rád akorát si nemůže pomoci proto potřebuju poradit, jak ho přesvědčit? Vím že jestli ho opustím tak se rozjede úplně..

Odpověděl: Jakub Minařík
Možná se nerozjede, když ho opustíte. Třeba se taky chytne za nos a zkusí brzdit. Náhodou to celkem funguje. Dost často je právě takový impuls potřeba k tomu, aby se něco pohnulo. Osobně bych doporučil následující postup: 1. Oznamte mu, že nejste hloupá a máte oči. A že je zcela zjevné, že bere, protože symptomatologie tomu odpovídá. 2. Nabídněte mu pomoc - můžete spolu zajít tam, kde se léčil, nebo jinam. Nebo pokud se neléčil někam, kde se léčit bude moci nebo kde mu léčbu zprostředkují. Měla byste vědět kam můžete zajít, protože pokud kývne, bylo by vhodné ho tam zavléci dříve, než si to rozmyslí. 3. Pokud to popře a odmítne, tak mu řekněte, že ho opouštíte. Pokud změní názor, tak vás může kontaktovat a vy mu ráda pomůžete. Fungovat to však může jen v tom případě, že to budete schopna projít celé, včetně toho rozchodu. Příteli pak může ještě chvíli trvat, ale myslím, že se nakonec objeví. Pokud ne, tak bych prognosu stejně vnímal jako nejistou. Rozhodně takhle bráníte sebe. Protože se může stál lecos - přítel se nakazí žloutenkou nebo AIDS a nakazí i vás. Přemluví vás, ať si spolu dáte - naposledy a budet brát oba, ... P.s. Optimálně bych doporučoval zajít se tam, kam s přítelem půjdete, poradit. Mohou s vámi situaci probrat a možné řešení modifikovat. Kdybyste potřebovala ještě nějakou radu a kontakty, napište. Držím palce a přeju pevné nervy. :-)