pritel na pervitinu..
Janicka
Dobry den,mam pritele ktery bere pervitin uz 8 let-nitrozilne.Jeho otec bral take takze zacal celkem brzy oproti ostatnim.Nyni se uz nevidaji.Matka je alkoholicka a jedina z rodiny koho ma a u ni byva nejcasteji.Pokud tedy neni u me..Ma taky hep.C a proste celkove na tom neni nejlip.Nemuze moc byt venku sam protoze ma stihy,obcas byva hrozne neprijemnej az se ho nekdy bojim.Moc bych mu chtela pomoct,jsem zoufala,mam ho strasne rada ale nevim si rady.Odmita se lecit,rika ze neni zavisly,ze s tim nema zadny problemy a nechce se o tom bavit.Chce se ke me nastehovat,ale mam trochu obavy,kdyz porad bere.Ale kdyz jsem mu to rekla,rikal at nemam strach..Ja pervitin driv brala take,3 roky nitrozilne.Zatim odolavam,ale je to cim dal tezsi..Nechci do toho znova spadnout,nechci o nej prijit,chci mu pomoct vratit se do normalniho zivota a stravit ho s nim..vzdyt je nam teprve 20(teda jemu 21..)Co mom delat? Pomozte prosim.....

Odpověděl: Jakub Minařík
No, v první řadě mu nedovolte, aby se k vám nastěhoval. Řekněte mu, že to je pro vás ohrožující, protože na rozdíl od něho, vy s pervitinem problém máte a chcete nadále abstinavat. Je pro vás proto přijatelný jen partner, který bude také abstinovat a to stabilně abstinovat (to znamená alespoň několik měsíců). To znamená, že prostě musí přestat brát a to nafurt, jinak s ním prostě nemůžete a nechcete žít. Protože to nejde. Máte ráda jeho, ale ne pervitin a pokud bude u vás bydlet a brát, tak začnete brát oba a to, že se máte rádi, se v tom pak rozpustí. Je to prostě ultimatum, buď drogy, nebo já. Než ho ale vypustíte z úst, tak si musíte být jistá, že to splníte. Možná, že to co jsem napsal zní dost tvrdě, ale myslím že jinou šanci nemáte a myslím že vy sama si to taky uvědomujete. Drogové vztahy nemají obecně příliš perspektivu. To myslím víte taky. Nebyli byste spolu kvůli sobě, ale kvůli pervitinu. Jinak váš přítel na tom není dobře a prognosu někoho kdo bere od 13 let také nevidím jako zvlášť dobrou. Pomoci mu můžete jedině tak, že ho k nějaké léčbě zkusíte zmotivovat. To co píšu výše, by mohlo dosti výrazně pomoct. Pokud o vás přítel stojí a jste pro něho důležitá, tak na riziko, že vás ztratí, bude pravděpodobně reagovat. Pokud ne, tak to myslím stejně nemá význam. P.s. Napište jak to vypadá a hlavně jak na tom jste. Myslím, že vy sama jste velmi ohrožená relapsem. Držím palce.