benza rekreacne
ja
Potrebovala bych nejaky kvalifikovany odhad ohledne toho, jak caste brani benzodiazepinu je uz nebezpecne, vc. mnozstvi. Muj partner objevil benza jako prostredek na kterem se muze dobre ucit, ale posledni dobou mi pripada, ze nutnost se ucit je spis prijemna souvislost, ktera ma zduvodnit, proc si to dava. Obmenuje ruzne druhy, nedava kazdy den, ale skoro kazdy den, cca 4.5-6mg bromazepamu denne nebo ekvivalenty. Diky za jinou odpoved nez 'zeptejte se lekare', moc mne uklidnite nebo naopak vyprovokujete k akci.

Odpověděl: Jakub Minařík
No, benzodiazepiny na učení nejsou úplně vhodné. Mohou sice uklidnit a pomoci s učením, ale na druhé straně paměť moc nevylepší spíše naopak. Pro tenhle účel se hodí tak max 2-3 dny před zkouškou, dlouhodoběji je to nanic. 4 - 6 mg bromazepamu je dost velká dávka, aby učení nakonec bylo na nic. Pokud se přítel chce něco naučit, resp. pamatovat, měl by vysadit. Ohledně toho, co je v normě - pokud to trvá již několik měsíců a přítel dávky zvyšuje, měl by vážit, že by přestal. Nejen kvůli tomu, že se vám to nelíbí, ale také proto, že u zkoušek pak pravděpodobně neuspěje. Retance paměťové stopy bude prachbídná. Přestat by neměl být vážnější problém. Pokud ano a trvá to již déle, tak nezbyde něž postupně vysadit, snižovat dávky během několika týdnů. Než vznikne závislost, trvá relativně dlouho, několik týdnů k tomu rozhodně nestačí. Spíše je potřeba doba blízká k jednomu roku. Stačí to takhle? Kdyby ne, tak klidně napište. :-)