piko
xxx
Dobrý den, můj kamarád si už dvakrát šluknul perník, podruhý byl hodinu v bezvědomí, druhý den se strašně potil. Začal se kamarádit s dost pochybnejma lidma, tvrdí mi, že jsou v pohodě, a že do toho nechce spadnout, zdá se mi, že si tím ale moc jistej není. Chci mu nějak pomoct, ale nevím jak. Bojím se o něj, v minulosti kouřil trávu a chtěl spáchat sebevraždu, tvrdí mi, že jsem jediná, na kterým mu záleží, ale co když se to změní a droga pro něj bude víc? Děkuju za odpověd.

Odpověděl: Jakub Minařík
Velmi pravděpodobně s tím bude kamarád mít nějaké problémy a vy asi nebudete jedinná a droga bude víc. Takhle uvažuju hlavně kvůli jeho potížím, které měl v minulosti. Pokud je někdo nestabilní, je mnohem větší riziko, že do toho vlítne. Pokud mu chcete pomoci, zkuste mu nabídnout nějakou přijatelnější alternativu v trávení volného času, než brát pervitin. Existuje spousta zdravějších aktivit, které spolu můžete dělat. Pokud chce váš kamarád být s vámi tak je tohle asi ta nejlepší a vlastně jedinná možná varianta. Pokud jí zvolíte, myslete na to, že to musí nějakou dobu vydržet. To znamená - nehledáte řešení na měsíc, ale spíše na rok. Mělo by to být hodně pestré a mělo by to bavit vás oba. Dejte si ale pozor. Velmi často se stává, že v takových situacích, kterou popisujete začnou brát oba. Pomáhat někomu, kdo experimentuje s drogama, není bez rizika. Tak to zvažte, než se do toho pustíte a v žádném případě nesmíte kývnout na nabídku drog. Ani v tom přípasdě, že by to bylo naposledy. P.s. Držím Palce a kdyby něco, jsme tady. :-)