cocain
tulen
o jedne holce jsem se dozvedel ze bere kokain, znam ji jen pres internet a sverila se mi ze bere kokain jiz pul roku s frekvenci jednou za dva dny.chtel jsem se zeptat jak na ni poznam ze je pod vlivem kokainu kdyz se s ni uvidim? jak ji moho pomoci? jedine co me napadlo , a to jsem ji hned rekl, ze s ni budu travit cas. jinak moc nevim...z kolektivu ve kterem je ji jen tak nevytrhnu.... predem dekuji za odpoved J. B.

Odpověděl: Bára Orlíková
Pomoci někomu, kdo užívá drogy, je velmi problematické i za okolností, kdy je dotyčný blízká osoba, se kterou se dlouho znáte a osobně se s ní vídáte. Pokud znáte dívku pouze přes internet a nevíte o ní žádné podrobnější informace, včetně toho, zda vůbec stojí o vaši pomoc, je prakticky nemožné z vaší strany s její situací něco udělat. Pokud užívá kokain s frekvencí jednou za dva dny, není to už žádné občasné rekreační užívání, ale vypadá to na poměrně vážnou potíž. Nejsem si jistá, zda úplně rozumím tomu, z jakého důvodu máte potřebu se nechat zatáhnout do jejího problému s kokainem, pokud to navíc není člověk, kterého byste osobně znal. Zatím ani nevíte, zda bude ochotná s vámi trávit čas, jak máte v úmyslu a pokud se rozhodne ten čas s vámi trávit, pak ještě vůbec není jisté, zda to bude bez drog - a tím se dostáváte do poměrně nebezpečné situace, kdy by vás drogy mohly ohrozit taky - stává se poměrně často, že ten, kdo chce jinému pomoci z drog, do nich spadne taky. Prostě - pokud se ona sama nerozhodne se svým problémem něco dělat, není ve vašich silách jí pomoci. Navíc, k tomu, aby se někdo dostal z drog, je nutné přerušit kontakty s prostředím, kde se bere, pokud to člověk neudělá, je mizivá šance na úspěch - takže pokud bude v "kolektivu", kde je teď, tak se obávám, že se jí to nezdaří. Zvažte, zda by nebylo přes internet lepší navazovat bezpečnější přátelství a seznamovat se s lidmi, kteří nemají potíže s drogami. Dávejte na sebe pozor a pokud byste chtěl nějaké další informace, samozřejmě kdykoli napište. p. s. O tom, jak se projevuje intoxikace kokainem, se můžete dočíst v rubrice Stimulační drogy / Kokain na této stránce - ovšem pokud dotyčná bere každé dva dny, tak to na její vizáži a chování pravděpodobně poznáte, aniž byste to musel číst.