oční kapky
matka
Dobrý den, našla jsem u syna oční kapky ULTRACORTENOL,pokud vím, nemá s očima žádné problémy.Chci se zeptat, jestli lze očníma kapkama rozšiřovat a nebo zužovat zorničky, aby nebylo poznat požití drogy. A ještě jeden dotaz,za kolik se prodává dávka pervitinu,heroinu,kokainu?Děkuji za Vaši pomoc všem, kteří to potřebují.

Odpověděl: Pavel Kubů
Ano i takové oční kapky existují. Typicky se jejich použitím vyvolává rozšíření zornice před očním vyšetřením. Kapky, které jste našla u svého syna k nim ale nepatří. Jsou určeny pro krátkodobou léčbu neifekčních zánětů oka jako jsou: - zánět živnatky; - alergický zánět spojivky; - jarní zánět spojivek; - neinfekční zánět rohovky; - hluboký zánět rohovky. Jedním z možných nežádoucích účinků je rozšíření zorničky, tudíž je nelze použít k maskování konzumace stimulantů (např: pervitin, kokain, extáze), které zornice také rozšiřují. Někdy bývají oční kapky používány konzumanty konopí pro zamaskování zarudlého očního bělma. Než se přikloníte k variantě, že Váš syn používáním očních kapek maskuje konzumaci drog, měla byste si být 100% jistá, že skutečně žádným byť krátkodobým očním onemocněním netrpí. Dokážete si asi sama představit do jak nezáviděníhodné situace byste se mohla dostat, když syna obviníte z konzumace drog a on Vám ukáže zprávu od lékaře, že má třeba alergický zánět spojivky... Ohledně vašeho dotazu na ceny drog - pohybují se v řádech jedné až několika stokorun za běžnou dávku, záleží na typu drogy, od koho ji kupujete a kde, na kvalitě drogy a její momentální dostupnosti na trhu (kokain je například v ČR méně dostupný než pervitin nebo heroin a tudíž bývá dražší).