Kamarádka na drogách
Mel
Dobrý den, mám kamarádku, která asi před třemi měsíci začala brát drogy. Už jednou závislá byla, někdy na střední škole. Myslím, že tenkrát toho nechala sama, ale nevím to jistě, v té době jsem jí ještě neznala. Léčila se s hepatitidou B,ale nedoléčila. Mám o ní velké obavy a ráda bych jí pomohla, nemám ale žádné zkušenosti ani s drogou, ani s drogově závislými a nevím jak na to. Navíc jsem od ní daleko, studuji v jiném městě, od té doby, co s tím začala, jsem ji neviděla, jen jsme spolu mluvily telefonem. Co mohu udělat?

Odpověděl: Jakub Minařík
Pokud je to takhle, tak s tím moc nenaděláte. Můžete kamarádce nabídnout služby téhle poradny, pokud by měla zájem. I kdyby jste byly ve stejném městě a v denním kontaktu, tak možnosti jsou omezené. Navíc existuje vždy nemalé riziko, že se rozjedete s kamarádkou. Už se to stalo mnoha lidem. Jinak kamarádce samozřejmě takhle na dálku můžete poskytnout podporu, ev. jí můžete pomoci v nějaké krizové situaci. Ale jinak asi jedině pomoci vyhledat kontakt na nějaké zařízení, včetně třeba internetové poradny. P.s. Kamarádce držím palce a klidně se jí zkusím po síti věnovat, pokud by si to přála. Možná, že by to mohlo usnadnit kontakt. Takže, pokud by chtěla, ať se obrátí přímo na mě. :-)