Marihuana
cajdza
Můj brat si už sám uvědomil, že je psychicky závislý na kouření marihuany, haše, skanku a podobně. Vím, že se to neřadí mezi tvrdé trogy, ale já to nerozlišuju, pro mě je droga jako droga. Nedokáže ovládat své emoce. Rodiče o tom nemají ani ponětí a nevím, jestli by mu mohli pomoc, nebo víc ublížit. Tak bych to chtěla zkusit já, jenže je problém, že já si dám občas s ním. Ale já nekouřím cigarety a trávu jen na větších akcích. A hlavně mě je skoro devatenáct a mému brachovi šestnáct. Sám nepřestame, to je asi jasný, a tím hůř ve společnosti, kde se pohybuje. Vím, že jsou daleko horší případy, ale nechci, aby tomu brácha uplně propad!!!

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, úplně s vámi souhlasím, že je jedno, jestli jde o drogu tvrdou nebo měkkou, jestli je někdo vážný nebo nevážný případ...hlavní je, jak moc svoji situaci vidí vážně nebo jak ji vidí vážně jeho okolí, kterému to vadí. Myslím, že je dobrý začítek, když si bratr v 16 letech uvědomuje, že už má s marihuanou fakt problém. To je určitě první dobrý krok. Teď s tím ještě něco dělat. Určitě znáte dobře své rodiče, abyste dokázala odhadnout, co asi udělají, kdyby se o celé věci dozvěděli. Ale přeci jen, možná by Vás mile překvapili, nevím, to je na Vás... V každém případě je těžké chtít někomu pomáhat ze závislosti, když si s ním občas sama dáte jointa - ale to cítíte sama, že jo?Možná první dobrý krok by byl dát jasně najevo, že Vy jste schopná se marihuany vzdát a dát mu tak příklad a unsadnit mu cestu ven. Horší možná bude to, že se pohybuje ve společnosti, která asi v tomhle ohledu moc problém nevidí. Samozřejmě ideální by bylo ji změnit ale je mi jasné, že to není prkotina. Tak možná aspoň na začátek nahradit nějaký čas, který tam tráví něčím jiným, sportem nebo tak? Tohle se těžko řeší po internetu, ještě k tomu "o něm bez něj". Možná by bylo řešením navštívit nějké zařízení, kde by si mohl brácha s popovídat o tom, co a jak a nebyl by na to tak sám. Káčka například bývají anonymní a může přijít klidně jen jednou a dost, záleželo by na něm. Kdyby jste chtěli nějaké kontakty, dejte určitě vědět. Držím palce, ať to bratr zvládne a Vy s ním máte dost trpělivosti