SMS a drogy
sarkafarka
Dobrý den, mám se jako matka 16-tileté dcery znepokojovat SMS v jejím mobilu, kde byla uvedena např. SMS od jejího chlapce: " ... ahoj ty můj feťáčku ... (on zdraví ji). Dcera tvrdí, že nikdy nic, dala jsem ji otestovat moč na marihuanu a byla negativní. Moje přítelkyně mi radí, to oni se jen tak "hecujou", ale pro nic za nic by ji tak asi neoslovoval, že? Mám o ni strach, ale jak si to vše ověřit, abych byla v klidu, to netuším. Jak často testovat při podezření? Ještě by mě zajímalo, do jak hluboké historie testování moči toto prokáže? Předem děkuji za zodpovězení dotazu.

Odpověděl: Jakub Minařík
No, doporučoval bych vám přečíst si txt o drogách tady na poradně, ev. jinde. Když budete vědět, co jsou příznaky užívání u jednotlivých drog, snáze si všimnete že je něco v nepořádku. Jinak to oslovení je přinejmenším podezřelé, v tom máte pravdu. Bez důvodu ouplně nebude. Jinak testy fungují v případě občasného užívání poměrně krátce, v zásadě jen několik dní. Na to aby vydržely dlouho pozitivní musí člověk užívat relativně hodně. Také mě napadá, že dcera nemusí užívat (resp. experimentovat) právě s marihuanou. Ony ty řeči, že se marihuanou vždycky začíná jsou celkem blábol, většina lidí začíná alkoholem. Marihuana se tam často motá, ale spíše je to vstupenka do jiné sociální skupiny. Zkuste pátrat po něčem jiném. Ještě před tím si zkuste odpovědět na otázku, co uděláte s pozitivním nálezem. Ta odpověď je důležitější, než nález sám. P.s. Jen abych vás uklidnil - mnoho lidí začne s drogami experimentovat, jen málo z nich je začne pravidelněji užívat a závislých je jen zlomek z těch, kteří drogy užívají. Když budete potřebovat, klidně napište. Rádi vám pomůžeme. :-)