příznaky závislosti
Cinderalla
Dobrý den, včera jsem Vám posílala dotaz ohledně příznaků závislosti. Nemůžu najít kod, moc se omlouvám. Zopakuji svůj dotaz, chtěla bych vědět jestli se můj přítel vrátil k závislosti na heroinu. Jeho chování se změnilo, ztratil práci, pořád spí, pořád potřebuje peníze..Když jsem s ním o tom mluvila, řekl že to jsou jen deprese... Nejsem si jistá, jestli už z těchto příznaků vyplývá, jestli se vrátil zpátky, nechci mu ublížit, proto Vás chci požádat o radu, jestli se dá nějak poznat, že užívá heroin. Nemám s drogami vůbec žádné zkušenosti a ani nechci mít!!!! Ale rozejít se s ním, když nemám jistotu, taky nechci. Předem děkuji za Vaši pomoc.....

Odpověděl: Jakub Minařík
Mohlo by to být obé, jen myslím, že depresivní tolik neutrácejí. Rozhodně bych byl na pozoru. Mohlo by být smysluplná ho zavléci buď k psychiatrovi s tím, že pokud má depresi, může to být pro něj nebezpečné, protože by mohl začít znova brát. Pokud byl na léčbě, klidně bych ho tlačil do kontaktu se zařízením, kde se léčil, nebo doléčoval. Ať by se jednalo o depresi, nebo relaps, tak by se mu pokusili pomoci. Je to taková varianta napůl - nemusíte jít do konfliktu "že mu nevěříte" - protože nemusíte řešit, zda je to relaps, nebo ne - prostě má depresi, vy jste se zeptala co s tím a dostala jste doporučení "dokopat" k psychiatrovi, neb je to nebezpečné. :-) Jinak mezi příznaky spíše intoxikace, resp. užívání heroinu, nebo jiných opiátů patří útlum, spavost, nezájem o sex, zanedbávání povinností a zájmů - to ale sedí i na depresi. U užívání opiátů bude navíc mioza (stažení zornic) po užití, resp. jejich zvětšení po vysazení. Taky se bude střídat období bez aktivity s potřebou vypadnout ven (shánět drogu). Mohou se taky doma ztrácet věci, ... Stačí? Kdyby ne. napište.