dobrá rada pomůže
klara
Dobrý den, chci Vás požádat o radu -podle mého -z nevýchodné situace. Můj 35 bratr je alkoholik,poprvé na lečení asi před 8 lety (neúspěšné), před 1,5 rokem se objevily halucinace, při kterých byl agresivní, rodiče podali žalobu za napadení, později byla stažena. Začal navštěvovat psychiatra, stále požíval alkohol, několikrát volaná rýchlá a umístění na záchytce. Po tříměsiční pobytu v léčebně se vrátil domů(předčasně). Rodiče jej nepřijali, zůstal na ulici 6 měsíců (během toho obtěžoval půlku vesnice s žádostmi o finanční půjčky),znovu se objevily halucinace, na které byli rodiče upozorněni, opět zavolaná rychlá a po týdenní detoxikaci, opět doma. Po šestiměsíční abstinenci se nyní opět nachází v tahu. K psychiatrovi nechce, nepracuje. Rodiče i já jsme zoufalí, existuje řešení, je možnost zbavit jej svéprávnosti?

Odpověděl: Jakub Minařík
Zbavení svéprávnosti závisí na konkrétním stavu. V tom byste se museli poradit s lékařem, který jej zná. Například na psychiatrii, kam by měl docházet. Jen si před tím odpovězte na dvě otázku: Co budete dělat s nesvéprávným bratrem? Protože, to že někdo není svéprávný automaticky neznamená, že zůstane někde zavřený. P.s. Mám dojem, že se to stejně nepovede, protože to, že bratr je dost obtížný a chlastá není dostatečný důvod. To by poškození mozku muselo být takového rozsahu, že se nepodaří situaci zlepšit. A o tom v 35 letech dost pochybuji.