Příznaky užívání drog
Cinderalla
Dobrý den, zkusím rozšířit svůj dotaz. Nemá stopy po vpichách, nikdy ho prý neužíval tímto způsobem, ale jeho chování se změnilo. Pořád potřebuje peníze, přes den pořád spí, ztratil práci, je smutný, i když je teplo, jemu je zima. Mluvila jsem s ním o tom, ale říká, že nic nebere, ale že to je důsledek užívání, že má občas deprese a změny nálad, ale moc tomu nevěřím, proto bych Vás prosila o radu,jestli se dá poznat jestli se vrátil zpátky, nemám s tím žádné zkušenosti, nechci mu ublížit, tím že ho podezřívám....Předem děkuji za Vaší pomoc.

Odpověděl:
Dobrý den, to, co popisujete, by mohlo být považováno za příznaky braní drog. Na druhou stranu, těžko říct, proč ztratil práci, dále také - protože ji nemá, potřebuje peníze (otázka je, zda jich potřebuje čím dál víc?), občasné změny nálad jsou taky možné (má ty špatné nálady nějak pravidelné, při konkrétních situacích?). Ptáte se na nějaké konkrétní jasné příznaky. Bohužel to, co popisujete, příznaky "vrácení zpátky" můžou být. Ale jisté to není. Jestli chcete jistotu, existují testy na drogy, kdy se dá z moči poznat, zda dotyčný látku užil, či nikoliv (u heroinu konkrétně je to po dobu 1-3 dnů po užití). Napadá mě ale, zda takovéto testy by nakonec nemusely být právě tím, co nechcete: "nechci mu ublížit, tím že ho podezřívám..." Je to na Vás, které "riziko" podstoupíte radši: možnou ztrátu jeho důvěry nebo Vaší nejistotu, jak na tom tedy je a zda Vám nelže. Vím, že je to těžké. Nechte si to projít hlavou a jestli chcete, napište zase. Jestli si o tom chcete s někým promluvit, nabízím Vám také možnost zavolat na naší anonymní poradenskou linku: 283 872 186. Tak hodně štěstí a síly...