bratr- drogy
jitka
Ted nevim zda muj 1e-mail byl odeslan. Radeji zacnu jeste jednou, uvodem bych Vam rada podekovala za rychlou odpoved. O vikendu jsem mluvila s bratrem telefonicky - uziva Pervitin , ale v posledni dobe je pry cisty a nahradou ma Sibutex. Lecbu skoncil, protoze nalez byl negativni na kokain. Je to mozne? Chtela bych vedet zda je pro nej mozne sam bez cizi osoby prestat. Nemam absolutne zadne poneti proc clovek zacne, vzdyt vidi jak na tom jsou a jejich konec.Tak nevim kdo z nas dvou potrebuje pomoc. V lonskem roce byl 2mesice u me (ve Svycarsku) a mela jsem dojem , ze to mysli vazne, ale po navratu do Cech zacal nanovo. Kamaradi, prostredi....Jak mu mohu pomoci? Momentalne je nezamestnany , skolu pred 2roky nedokoncil.Diky za odpoved!

Odpověděl: Jakub Minařík
Váš první dotaz se podařilo odeslat a je už zodpovězen. Jinak ohledně pomoci - myslím, že to spíše záleží na něm. Resp. pomoc bych bratrovi nabídl - ale limitoval bych jí - pokud bude fungovat a pracovat, nebo chodit do školy - můžete mu pomoci s čímkoliv. Pokud ne - tak s ničím. Viděl bych to takhle nejsmysluplnější. Protože pokud bratrovi pomáháte v situaci, kdy bere, nepracuje a nemá tendenci to měnit, tak je to na nic. Protože to snižuje jeho potřebu ke změně. P.s. Jedna z nejdůležitějších vlastností pro terapeuty i rodinu závislého je trpělivost.