bratr-drogy
jitka
Uvodem bych rada podekovala dr.Minarikovi za odpoved. Tento vikend jsem mluvila s brachou po telefonu a snazila jsem se dozvedet vic podrobnosti. Bere Pervitin, lecba skoncila, protoze mu v krvi nebyl nalezen kokain (je to mozne?). V teto dobe je pry cisty a jako nahradu uziva Sibutex. Mohl by jste mi rici zda je mozne cloveku zavislemu 2roky na drogach prestat bez jakekoliv pomoci ze strany odborniku nebo pratel, rodiny. Rika totiz ,ze ma vse pod kontrolou a zvladne to sam. Ja ziji ve Svycarsku a jakmile byl u me musim rict, ze byl cisty sem tam kouril travu, ale nic vic. Nemohu se s tim vyrovnat a nechapu jak mohl zacit, vzdyt videl kam az to vede a jak se skonci. Diky!!!!!

Odpověděl: Jakub Minařík
Člověk samozřejmě může přestat sám, bez pomoci odborníků a kohokoliv jiného. Dokonce bych řekl, že se to děje většinou. Ale na druhé straně je pravda, že pokud už někdo dorazí na léčbu, tak tu pomoc většinou potřebuje. Kokain v krvi možný je, ale je to v Čechách celkem rarita. Jinak do léčebných zařízení se samozřejmě drogy dostanou. Ony se dostanou prakticky všude. Ohledně té čistoty - pokud bratr bere subutex, tak tak docela čistý není. Subutex je lék, který se používá k substituční léčbě, obyčejně u závislých na heroinu a má také účinky v podstatě stejné, jako heroin, nebo jiný substituční lék - metadon (odlišnost je v rychlosti nástupu a odeznívání účinku a menšímu maximálnímu efektu. Jinak je to ale totéž). P.s. Pokud by za vámi jel do Švýcar, měl by mít sebou na subutex vývozní povolení. Vydají mu ho, resp. jeho lékaři, na Ministerstvu zdravotnictví.