Je mozna Pomoc!?
Ruet
Dobry den,mam na vas dotaz,mam pritele s kterym jsem rok,vim o jeho minulosti ... ,i to ze bral delsi dobu heroin,uz jsou to 3roky co je "cisty" ,ale nedavno jsme se odstehovali a nas soused je pritele dlouholety kamarad,ktery bral drive s nim,kdyz jsme se pristehovali rikal nam jak je v pohode,pak nam rekl,ze bere subutexi,a nedavno mi jeho holka rekla ze vlastne nikdy poradne neprestal, ma tyden na subutexes,a pak si stejne da davku! Nevim jak presne je na tom,ale asi ne uplne v pohode. Muj pritel je rozhodli ze mu pomuze,jel s nim k doktorce ktera ho doporucila k odpornikovi,a "sousedovi to zase nevyslo, to aby za nim zajel.nevim jestli to jeho snazeni,neni zbytecne? snazi se s nim o tom mluvit,a ja nevim jestli mu opravdu muze pomoct, myslite ze by mu mohl pomoci,kdyz si tim prosel ? A jeste se trochu bojim,aby soused nestahl zpatky do toho bahna meho pritele? diky moc za odpoved.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, to je teda dost zapeklitá situace, aby my dvě jsme se radily o tom, co má Váš přítel poradit kamarádovi, který bere drogy... Nebudu se do toho teda asi ani pouštět, spíš si myslím, že to pro Vašeho přítele opravdu není moc bezpečné, po tom, co si prošel, snažit se tahat z drog někoho jiného. Tři roky je sice slušný výkon ale není to rozhodně ještě bezpečná doba, hlavně když jde o člověka, na kterém mu záleží. Myslím, že je fajn doporučit mu odborníka, ale brát si zodpovědnost za to, jestli se k němu dostaví nebo ne, už je moc i na člověka, pro kterého by to bylo menší riziko. Teď už to je opravdu jen na kamarádovi samotném a asi by to na něm měl Váš přítel nechat.