nasledky uzivani drog
Sanomi
Mam vztah s pritelem [28 let oba dva],ktery byl 8 let zavisly na drogach.Jiz tri roky je "cisty"..Chceme se vzit a zalozit rodinu.Jake nasledky na nem mohlo uzivani drog zanechat co se tyce plodnosti,funkci zivotnich organu,psychologicke stranky apod. ? dekuji..

Odpověděl: Jakub Minařík
No, pokud se vám přítel celkově (a asi hlavně duševně) jeví v pořádku (což asi ano, jinak byste s ním nebyla), tak to spíš bude dobré. Jinak bych doporučil s ním o tom promluvit a případně ještě před tím, než se vezmete spáchat nějaká vyšetření, která by vyloučila, že si přítel z braní drog neodnesl třeba nějakou skrytě probíhající nemoc. Pokud jste z Prahy, mohu vám doporučit lékaře, který se stará o velkou část našich klientů a který by přítele mohl vyšetřit. A koneckonců, mohl by vyšetřit i vás, neb nejen vy, ale i přítel, má právo vědět do čeho jde. A pokud by se něco dělo, tak jej (vás) vzít do péče. Asi bych takový postup vnímal jako rozumný, nejen kvůli vám, ale i kvůli němu. Pokud už 3 roky abstinuje, tak by bylo hloupé, kdyby zjistil, že třeba u něj skrytě probíhá žloutenka, ... Je ale možné, že podobné vyšetření váš přítel již absolvoval. Poslední vyšetření by se mělo odehrát vždy s odstupem cca. 3-6 měsíců po poslední aplikaci drogy, resp. rizikovém, nebo potenciálně rizikovém chování. P.s. Nenechte se ode mě vyděsit. Já jsem vždycky zvyklý uvažovat o těch horších variantách. :-) Jinak klidně napište, kdyby jste potřebovala další informace.