divka
Muj pritel tento patek uzil extazi(2,5 versace),vse se zdalo normalni,ale v sobotu rano mu bylo strasne spatne.Mohlo to byt tim ze vse zkombinoval(alkohol+xtc+marihuana),vse jeste jiste podrporila jeho hyperbylirubinemie(dlpuho nejedl+velka fyzicka zatez).Omdleval,nemohl se hybat,lezel temer v bezvedomi a vykladal nesmysly,mel halucinace,stezoval si na krece v celistech a zubech,pichlavou bolest ve spancich,bolest bricha(nejdrive zaludku,dalsi den v oblasti strev),na pichlavou bolest na leve strane hrudniku,na tezke dychani.V sobotu jsem mu davala jen neprelivou vodu a dietni jidla jako treba banany,ale spatne mu bylo pak i v nedeli i kdyz mnohem min.Ted uz mu spatne neni,ale prepadaji ho obrovske deprese i kdyz nikdy predtim k nim nemel sklony.Porad breci,nechce mluvit ani se mnou,ani se na me nechce divat,mluvil i o sebevrazde,o tom ze uz nic nebude jako driv,ze nic nema smysl apod.K psycholozce ani k jine lekarce jit rozhodne odmita.Nevim co mam delat.Dekuji za odpoved.

Odpověděl: Jakub Minařík
No, na začátek jen na vysvětlenou. Pokud někdo trpí hyperbilirubinemií, tak by bylo asi rozumné, kdyby se při tom paření držel více při zdi. Protože 2 ext, alkohol, celou noc na party, tráva, málo jídla - to může porazit i někoho, kdo je zcela zdráv. K současnému stavu. Přítel je ve stavu. kdy bych ohrožení vnímal jako akutní. Pokud je někdo manifestně depresivní a mluví o sebevraždě, tak je ve stavu, kdy by: 1. Rozhodně neměl zůstat ani na chvíli bez dozoru. 2. Rozhodně by ho měl vidět psychiatr. 3. Rozumné je ho nechat hospitalizovat na psychiatrii, kde ho pohlídají, dokud to neodezní. Protože až vyskočí z okna, tak mu nepomůže ani svěcená voda. Pokud trváte na tom, že psychiatra zatím ne, tak s přítelem musíte zůstat a musíte ho hlídat. Furt. Stav - pokud je to jen toxického původu a nic dalšího se nespustilo, by měl odeznít + - do týdne. Pokud byste přece jen o psychiatrovi uvažovala a rozhodnutí je myslím na vás, protože přítel zjevně není ve stavu, kdy by situaci byl schopen zhodnotit tak máte 2 možnosti: 1. Pokud se přítel nechá ukecet, tak jej lze někam zavést ambulantně. Mohu se vám pokusit někoho doporučit, pokud bude někoho znát v místě kde bydlíte. 2. Zavolat záchranku, oni se s tím nějak poradí. P.s. Pokud byste se chtěla na něco doptat, tak stačí napsat. Zkusím se na poradnu ještě v průběhu dne mrknout.