rada pro rodiče
Doplňující dotaz k již zaslané otázce s příst. kodem 818505. Prosím Vás můžete mi poradit, čeho se mám jako rodič zejména vyvarovat v jednání se synem??? Děkuji

Odpověděl: Tomáš Harant
Dobrý den, předem se Vám omlouvám za dlouhé zpoždění odpovědi na Vaše dotazy (administrativní nedopatření). Rozhodně to nijak nekoresponduje s vážností Vaší situace a tímto Vám odpovídám souhrně na oba dotazy. Vaši otázku ohledně testu Vám nedokáži odpovědět. Ve věci je hodně faktorů - testovací metoda (laboratorní vyšetření, testové destičky...??), metabolismus, obsah účinné látky, frekvence, velikost dávky... Otázkou je také validita toto, co syn řekl psychiatrovi... Osobně si ale myslím, že otázka testování (ať je to jakoukoli metodou) je velmi ošemetná. Hodně to ovlivňuje vzájemný vztah, důvěru... Měla být až na posledním místě, nikoli na prvním. Zrovna tak ústavní výchova, nařízená léčba... Také bych se pro začátek přikláněl spíše k rodinné terapii, která je v tomto věku namístě. Problém je v tom, že aby bylá účinná je potřeba přítomnosti všech... A čeho že se vyvarovat? Určitě obviňování, zahambování, ponižování (to, že určité chování je problémové, neznamená, že je špatná celá osobnost...). Budete potřebovat hodně trpělivosti a vzájemné důvěry, která je obzvláště v tomto věku hledání namístě. Samozřejmě to neznamená pád hranic... Také bude namístě trocha vyjednávání, kompromisů a ústupků i z Vaší strany. Zkuste kouknout na www.odrogach.cz pro vice informaci a na www.drogy-info.cz pro kontakty z Vašeho okolí. Zaslouží si to více než pár řádek přes internet. Držte se a ať vše dobře dopadne. Hezký den