Závislost?
liška
Můj syn je dlouhodoběš nezaměstnaný,po rozchodu s dívkou navštívil cca před jedenapůlrokem psychiatra, Užívá ji přes jeden rok Neurol, Rispen a asi dva měsíce Cilalex 20. Tvrdí, že se s ním lékař vůbec nebaví, jen mu pořád předepisuje další léky. na psychopterapie ho nepošle. Když vysadil Neurol, měl silné abstineční příznaky , užívá asi dvě tablety denně. Mně se to nelíbí, vím že Neurol je návykový, ,myslím že není žádný psychotiok, aby užíval antipsychotika jako Rispen /jeden rok/. Spíše bych byla pro dlouhodobé užíváná antidepresiv a souběžné ´psychoterapie. Řekla jsem synovi, ať se zeptá na návykovost Neurolu, ale tvrdí, že lékař se s ním vůběc nechce vybavovat. Jen vždy předepíše léky a tím vše končí. Přitom syn se cítí stále hůře. Existuje v Brně nějaká komunita, kam by semohl obrátit? Aby byl vůbec schopen návratu do normálního života? Matka

Odpověděl: Pavel Kubů
Na vaši otázku o návykovosti Neurolu mohu jen ocitovat dvě věty z příbalového letáku Neurolu v odstavci Nežádoucí účinky "Při dlouhodobém podávání a při zvyšování dávek může někdy dojít k poruchám paměti a k lékové závislosti. Při náhlém přerušení, zvl. vyšších dávek, může dojít ke vzniku abstinenčních příznaků, které se projevují bolestmi hlavy, nervozitou, neklidem, zvýšenou dráždivostí až zmateností." Někteří lékaři zapomínaji na to, že i léková závislost člověku může velmi uškodit. Odmítá-li ošetřující lékař s Vaším synem podrobně hovořit o jeho problémech, odpovídat na jeho otázky a vysvětlit mu podstatu léčby je zřejmě na čase najít si takového ošetřujícího lékaře, pro kterého bude Váš syn skutečným pacientem a ne pouze objektem pro podávání léků. Podívejte se na www.podaneruce.cz, které v Brně provozují několik kontaktních a léčebných zařízení. Nenajdete-li vhodného lékaře přímo zde, získáte alespoň doporučení na brněnské psychiatry, kteří mají s léčbou lékových i drogových závislostí letité zkušenosti a svým pacientům se věnují.