Happy
Dobrý den, chtěla bych vás požádat o radu. Někteří mí přátelé na party berou ečka a ne všichni stavy vyvolané touto drogou zvládají. V takových situacích bych jim chtěla pomoci, ale nevím jak. Neznáte nějaký způsob, čím bych jim pomohlo od nepříjemných pocitů nebo přivedla zpět na tento svět?

Odpověděl:
Dobrý den, nevím přesně, jaké "stavy" máte na mysli. Jestli jde o jejich nepříjemné pocity nebo že jsou "mimo tenhle svět", asi Vás bohužel zklamu, ale moc toho pro ně v tu chvíli udělat nemůžete. Snad "jen" být s nimi, aby si třeba něco pod vlivem drogy neudělali, vyprovodit je z party ven na vzduch a dodat nějaké tekutiny (nejlépe minerálku) - to je docela důležité. Otázka je, co Vám oni sami dovolí udělat. (Jestli máte na mysli nějaké fyzické příznaky, ty špatné stavy, odkážu Vás na stránky http://www.extc.cz/, kde v rubrice "extáze" je odstavec "nebezpečné užívání". Třeba najdete odpověď na svoji otázku tam.) Nejlepší by ovšem samozřejmě bylo, kdyby Vaši přátelé extázi vůbec nebrali. Tím by se špatným stavům mohli vyhnout úplně. Chtějí o této alternativě ale vůbec slyšet? Asi jsem Vás svou odpovědí moc nepotěšila, ale u drog platí bohužel pravidlo, že pokud člověk nechce sám, nikdo s ním moc nepohne. Pokud ovšem pomoc chtějí,... Nabízím Vám (případně i jim) telefonní číslo na naší anonymní poradenskou linku: 283 872 186. Mějte se a dávejte na sebe pozor...