kontrola
iva
Dobry den, 17ti leta dcera zije jiz ctvrtym rokem tento pulrok ve stridave peci u otce. V nedeli zmizela, po usilovnem patrani vcetne policie se vratila v utery. Behem jeji nepritomnosti vyslo napovrch spousta neprijemnych okolnosti - kradeze penez a cennosti doma a ve skole, ktere mne vedly k prehodnoceni situace a ruznych indicii, mam vazne podezreni na zavislost na pervitinu, bratrovi se priznala, ze jej jiz nekolikrat na diskotece zkusila, kamaradka bere...navrhla jsem ji konzultaci u odbornika - zatim pouze psychologa, se kterou souhlasi. Dceru cekam na vikend, i v nasi domacnosti se jiz leccos ztratilo, je vhodne pri odjezdu dcery k otci potupne zkontrolovat tasku - zda opet neco neodvazi - je to velmi neprijemna situace - pri spolecnych vikendech jinak funguje, az na nocni nespavost..? dekuji

Odpověděl: Frant. Jirový
Dobrý den, úplně rozumím vašim obavám, skutečnosti, které ve vašem dotazu popisujete jsou opravdu alarmující, přece jen si ale nemyslím, že nejlepším způsobem řešení této situace by měla být kontrola tašky. To bych nechal až jako poslední možnost a šel bych na to přes (je-li to možné) normální a otevřený dialog. Zeptejte se dcery, jak se jí daří, že vám připadá poslední dobou nějaká "jiná" a že o ni (protože ji máte ráda) máte strach. O vašich obavách (a potažmo o zmizelých věcech) se, myslím, bude nejlépe hovořit na pevném základě onoho normálního rodinného rozhovoru. Snad se to nějak povede, moc bych vám to přál. Navíc si myslím, že tak černé to ještě není, neboť píšete o tom, že vaše dcera souhlasí s konzultací odoborníka. To je dobré znamení, děje-li se totiž něco, má snahu a sílu to řešit. A klidně zase napište, jak to vypadá. PS: Napadá mě ještě jedna docela důležitá věc, jak se k tomuto problému staví její otec?