Kamarád hulí, jak mu pomoci?
Dominika
Můj kamarád začal hulit a pěstovat marihuanu. Změnil kamarády, těm starým se vyhýbá, začal se vytahovat. Od doby, kdy začal hulit jsem s ním ještě nemluvila, brzo se s nim sejdu. Chtěla bych mu nějak pomoci. Jak mám postupovat? Jak s ním mluvit, co mu říct, co zdůraznit? Mám ho ráda a bojím se, že ho ztratím, že někam spadne a už se z toho nevyhrabe. Nechci aby si zničil život. Záleží mi na něm. Mám se ho třeba zeptat proč začal hulit? Dát mu najevo, že mi na něm záleží? Myslela jsem si že marihuana nic nedělá, ale pak se mě to začalo týkat, začli hulit mí známí a já zjistila, jak se takoví lidé opravdu chovají. Cítím se bezmocná, protože lidé, kteří hulí si vůbec nepřipouští, jak je to strašné a co to s nima opravdu dělá, říkají, ty to přeháníš, nevíš o tom nic, když si to nezkusila, je to neškodný, nepleť se do toho není to tvá věc.....

Odpověděl: Frant. Jirový
Dobrý den, ptáte se co máte (při blížícím se setkání s kamarádem) zdůraznit, jak mu pomoci. Myslím, že skutečnosti, které uvádíte (tj. že ho máte ráda, záleží vám na něm a bojíte se o něj), stačí k tomu, aby rozhovor s ním byl otevřený a upřímný. A to je (podle mě) to nejdůležitější a na tom se dá stavět. Normální (upřímně vyjádřený) strach o druhého je určitě víc než poučky o škodlivosti marihuany. Proto se pokuste nastavit svému kamarádovi zrdcadlo, řekněte mu, jak to (ho) vidíte, "nechci aby jsi si zničil život, záleží mi na tobě, vyhýbáš se starým kamarádům a vytahuješ se..." Pak už bude na vašem kamarádovi, zda-li to přijme nebo ne, protože (a s tím se prostě moc nadělat nedá) kdo je dospělý a svéprávný si prostě o svém životě rozhoduje sám. A kouření marihuany ještě není úplné dno. Tím nechci bagatelizovat váš strach, ale ujistit vás, že (když to člověka začne štvát a ohrožovat) není "vyskočit z kouření trávy" ještě takový problém.