kashicka
Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, moje kamarádka je narkomanka a má žloutenku typu C, teď zjistila že je těhotná, asi tak ve 3 měsíci. Je nějaké riziko že bude dítě poškozené, závislé apd. Jaká jsou rizika. A co by měla dělat. Děkuji.

Odpověděl: Jakub Minařík
No, především by měl její gynekolog o drogách a VHC vědět. Riziko poškození a nákazy VHC samozřejmě je, ale dá se lecos udělat, aby se minimalizovalo. Existují také speciální léčby pro ženy s dětmi, resp. ženy, které jsou těhotné. Pokud by kamarádka chtěla, tak stačí kontaktovat Dr. Ilonu Preslovou, nebo Veroniku Motyčkovou, Denní stacionář Sananim, Janovského 26, Praha 7, telefon 220 803 130. Stačí zavolat a dostane všechny potřebné informace, co se týče léčby, podmínek, ... Pokud mohu mít doporučení, nabídně te to kamarádce a ať to pokud možno příliš neodkládá. Nejlépe ať zavolá hned. čím dříve se začně něco dělat, tím lépe. Také, kdyby se zjistilo, že došlo k vážnému poškození plodu - třetí měsít je taková hranice kdy je možné s relativně malým rizikem provést přerušení těhotenství. P.s. Kamarádce držím palce a vám - pokud se rozhodnete jí stím pomoci železnou trpělivost. :-)