závislost na pervitinu II
Niel020
Děkujem Vám za odpověď. V odpovědi jste nám nabízel kontakt na skupinu rodičů, kteří jsou v podobné situaci, a tak bychom se chtěli zeptat, jestli nám nějaký můžete poskytnout? Jsme ze Zlínského kraje. Máme obavy, že vlivem pervitinu (bere jej asi 5 let) se u něj rozvíjí toxická psychóza a nevíme jaké to může mít další následky. Pervitin si připravuje tajně sám z modafenu. Chodí do práce, ale máme obavy, že jeho pracovní poměr bude brzy ukončen. Co s ním, když bude bez práce a bez finančních prostředků? Do práce chodí asi 3 někdy 4 dny v týdnu, další dny bere pervitin a pak není schopen jít mezi lidi, natož pracovat. Má neustálý strach z toho, že jej někdo pronásleduje, nebo že se ztrapní, nebo něco špatného řekne. Začíná se chaoticky vyjadřovat, má problémy s polykáním, nespavost, nesoustředěnost. Je možné, aby se z toho dostal sám, tím, že by to přestal brát? Je možné, aby překonal abstinenční příznaky? Jak se projevují? Jak dlouho mohou trvat? Co má udělat, aby to překonal? A co máme udělat my? Má vůbec šanci se z toho dostat a být zase normální? Za odpověď Vám moc děkujeme.

Odpověděl: Tomáš Harant
Dobrý den, je vidět, že Vám na synovi opravdu záleží a jeho osud Vás nyní asi trápí mnohem více než jeho samotného. Samozřejmě, má velkou šanci se z toho dostat (musí ale sám chtít) a jeho stavy pronásledování, tísně... se zase s největší pravděpodobností vrátí do normálu. Po pěti letech braní by bylo ale určitě efektivnější obrátit se na odbornou pomoc a nesnažit se o to sám. Jak ale píšete, syn toho zatím moc neřeší. Nejspíš přijde o práci, za výrobu pervitinu mu hrozí nemalý trest... Někdy člověk musí padnout dost dolů, aby začal něco řešit. Pomoc rodiny - např. trpění krádeží, dotování závislého z rodinného rozpočtu apod... jsou někdy medvědí službou. Co se týká těch kontaktů - Denní stacionář SANANIM pracuje s rodinami a okolím, je ale poněkud z ruky. Konkrétní podmínky práce s rodinou ve Zlínském kraji neznám - koukněte na www.drogy-info.cz na mapu první pomoci, je tam seznam zařízení i s kontakty a určitě se ve Vašem okolí něco najde. Na www.odrogach.cz je také pár užitečných informací pro rodiče a diskusní fórum. Hodně trpělivosti a držte se. Hezký den