pritel bere heroin
Lucy
Jak poznam zavislost na heroinu?Muj pritel zacal brat a i kdyz rika ze si da jen obcas s kamosem,mam sileny strach ze bude zavisly.Jak to pznam?Nebydlime moc blizko u sebe,takze se nevidame denne,abych mohla snadno poznat nejaky rozdil v chovani.Uz si parkrat dal i kdyz jsme byli spolu,jen se pak valel a byl proste linej nekam jit nebo tak.A v noci normalne spal.Rano mu bylo spatne, jednou se i pozvracel a cely den nevypadal nejlip.Rikal ze je to z novych prasku co mu predepsala doktorka,ale nevim jestli mu mam verit.Mam ho rada a chci mu pomoct.Co mam delat?

Odpověděl: Tomáš Harant
Dobrý den, no to co popisujete, tak to docela spadá pod příznaky užití heroinu. Po prvním užití nevolnost, pak utlumení, pospávání... Další akutní příznaky najdete v rubrice poradny.. Samozřejmě to může být i něco jiného, ale když se tím přítel ani nijak netají... Váš strach a touhu pomoci zcela chápu. Ví o něm ale i Váš přítel? Mluvila jste s ním o tom a jak se k celé věci staví? Trochu problém je v tom, že když bude přítel šikovný, tak dlouhou dobu nepoznáte nic. Zejména pokud nejste moc blízko sebe. Obecně se závislost definuje zvyšováním tolerance, užívaných dávek, zvyšující se frekvence braní, neodolatelné chutě na drogu, její užívání i přes všechna negativa (ztráta přátel, zázemí....)....Jednou jsem slyšel takovou celkem výstižnou a stručnou definici, že závislým člověk je, když neplatí za drogu již pouze penězi.... Platí i ztrátou starých zájmů, přátel... A co vy můžete dělat? Můžete mu říci o Vašem strachu, vnímání jeho situace, můžete mu nastavovat zrcadlo, že se toto již děje... Ale není to nic snadného a finální rozhodnutí je na něm. Můžete mu nabídnout kontakty na nějaká zařízení, pokud bude chtít a nebude zvládat přestat sám, doprovod tam.... Někdy se ale může čekat na změnu neúnosně dlouho a nikdo nemá právo po Vás vyžadovat aby jste to vydržela. Zcela neúčinná je pomoc, když začnete začít brát s ním. Nejste ve snadné roli, kdykoli napište, jak se věci vyvíjí anebo pokud Vy sama budete potřebovat pomoc (fakt to není snadné mít blízko sebe člověka který si hraje s ohněm a nepřipouští si to) Hezký den