nejsem alkoholik
hut
Budu se snažit být velice stručná. Můj otec je ten typ alkoholika, který si to vůbec nepřizná a nepřipouští. Už to došlo tak daleko, že je opilý každý den, navíc agresivní, ale pořád tvrdí, že nepije. Nějaká zmínka o léčení a snaha pomoci mu, končí vždy nepochopením a výsměchem. Já vím, že se tvrdí, že alkoholik musí chtít sám léčit se, ale existuje, prosím, způsob jak ho přesvědčit, že je opravdu "nemocný", že to sám nezvládne......Děkuji.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, asi Vás nepotěším, ale u závislostí je to skutečně tak - dokud člověk sám nechce, není ho v podstatě možné k léčbě donutit (pokud tedy není nebezpečný sobě nebo svému okolí, myšleno spíše fyzicky). Nezbývá tedy, než mu neustále dávat informaci, jak jeho situaci vidíte, že je Vám to nepříjemné a vyjádřit podporu, pokud by s tím chtěl něco dělat. Věřím, že uznat, že je člověk alkoholikem, není nic jednoduchého. Pokud tedy nechce do klasické léčby, mohl by zkusit např. Anonymní alkholiky, kde nemusí říkat žádné osobní údaje a přitom si nezávazně popovídat o svém stavu ve skupině lidí, kteří na tom jsou podobně. Tel na tuto organizaci je v Praze 224 818 247, myslím, že mají pobočky i jinde, ale to by Vám řekli tam. Pokud nechce nic se sebou dělat váš otec, je mi jasné, že Vás to hodně zatěžuje. možná by stálo za to uvažovat i o nějaké péči pro sebe. Existují skupiny právě pro příbuzné alkoholiků atd. Kdyby jste potřebovala nějaké kontakty, dejte vědět. Přeji hodně trpělivosti, určitě ji ještě budete potřebovat.