Jak mu mám pomoci.........
Kecka
Můj přítel si myslí, že je závislý na marihuaně. Užívá ji rok a půl, ale v poslední době k ní přidal i různé rozdrcené prášky. Mám o něj strach, protože minulý týden na diskotéce se moc rozjel a dost to přehnal. Celý večer jsme ho s kamarádem hlídali, chodili s nim na záchod zvracet, zahřívali ho. Mluvil z cesty a viděl věci, které ani nebyli. Slíbil mi, že s tím přestane, ale bohužel marně. Jak mu mám pomoci se z tohoto začarovaného kruhu dostat?

Odpověděl: Pavel Kubů
Závislost na konopí nepatří mezi obtížně léčitelné závislosti, hlavní roli hraje závislost psychická a lze jí úspěšně odolat i vlastní vůli bez odborné pomoci. Podpora blízkých lidí pomáhá konzumentovi konopí soutředit se na jiné aktivity a prožívat dobrou náladu i bez konzumace drogy. V případě Vašeho přítele bude ale příčinou popisovaného stavu spíše kombinace s oněmi prášky, které bohužel blíže nespecifikuje, tudíž je nejasné zda se jednalo o nějaké léky či např o extázi, pervitin či jiné ilegální drogy distribuované v podobě rozdrceného prášku. Každopádně kombinace látek a ještě k tomu neznámých může být hodně nebezpečná. Asi by si o tom měl něco zjistit... Chce-li se Váš přítel skutečně vymanit ze začarovaného kruhu závislosti bude nejlepší společně s ním navštívit podle místa Vašeho bydliště nejbližší kontaktní centrum a popsat terapeutovy problémy se kterými se ve vztahu ke drogám potýká. Společně pak může z nabídnutým možností řešení (ambulantí léčba, svépomocné skupiny, léčebné komunity) vybrat takové, které bude nejlépe vyhovovat povaze problému Vašeho přítele a jeho osbnostním charakteristikám.