léčba
Sk
Dobrý den, chtěla bych se zeptat na léčbu alkoholismu. Můj partner je alkoholik. Má velké deprese, již dvakrát se pokusil otrávit léky. Propadá do hrozným depresivních stavů, kdy mi pláče, celý se třese. Občas má i halucinace (pije hodně tvrdého alkoholu). Dnes již konečně po dlouhé době chce nastoupit léčbu. Jak mám nyní postupovat? Kam ho mám odvést? Je možnost, abych alespoň pár dní mohla být s ním, nebo to není vůbec vhodné? Nejbližší zařízení, které v okolí bydliště znám je tzv. Apolinář. Poraďte, prosím. Děkuji Kamila

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás, předpokládám, že už jsme spolu byly v rámci této internetové poradny v kontaktu. Jsem ráda, že partner se rozhodl pro léčbu. V Praze se můžete obrátit na léčebný program Apolinář, Apolinářská 4, Praha 2, tel 224 968 222, 224 968 200 (MUDr. Nyarhidy) nebo na Psychiatrickou léčebnu Bohnice, Ústavní 91, Praha 8, na oddělení pro léčbu závislosti pro muže, tel 284 016 208 (MUDr. Nešpor). Stav po vysazení alkoholu bude jistě vyžadovat nějakou dobu pobytu na detoxifikační jednotce, kde by měl být pod lékařským dohledem. Zjistěte si předem, zda budou ochotni ho vzít ihned nebo zda budete muset z důvodu omezené kapacity léčby pár dní čekat. Pokud byste měla pocit, že vzhledem k partnerově zdravotnímu stavu není odkladu a v léčbě by nebylo místo okamžitě, konzultujte s lékaři na výše uvedených tel číslech, co dělat, aby se partnerovi dostalo adekvátní lékařské péče. Ohledně vašeho pobytu s partnerem v léčbě - každý program má svá pravidla pro kontakt s rodinnými příslušníky, některé léčebny (z informací, které mám např. léčebna Červený Dvůr u Českého Krumlova) mají v rámci léčby možnost rodinné nebo párové terapie v rámci několikadenního pobytu rodinných příslušníků nebo partnera v léčbě. Ovšem mám pocit, že to dělají až po určité době léčby, zpočátku vám to pravděpodobně nepovolí. Ohledně pravidel v těchto věcech doporučuji konzultovat s pracovníky léčebného programu, kam bude váš partner nastupovat. Myslím, že pro vás je tato situace velmi zátěžová, když vy ani partner nevíte, co od léčby očekávat a jak to bude dál fungovat. Možná by stálo za to, abyste se i vy obrátila na někoho z odborníků. Napadá mě občanské sdružení ANIMA - pro péči o rodiny závislých, což je psychoterapeutické zařízení, které má sídlo vedle léčebného programu u Apolináře a spolupracuje s nimi (Apolinářská 4a, Praha 2, tel 224 968 238, - 239, mail anima@anima-os.cz, web www.anima-os.cz). Budete potřebovat podporu a informace, abyste spolu s partnerem tímto obtížným obdobím prošla. Doufám, že vám kontakty budou k užitku a držím palce, ať vše dobře dopadne. Když byste cokoli potřebovala, zas napište. Přeji hodně štěstí.