Pro paní Janu Justinovou
Rozára
Dobrý den, děkuji za odpověď, kterou jsem si pročetla několikrát :o). Pravdou je, že všechno, co jste mi navrhla, jsme buď vyzkoušeli nebo zkoušíme, anebo víme, jak na to. :o) Trestní rejstřík má popsaný kvůli krádežím a jeden násilný trestný čin - kdy přerazil policajtovi nos....takže víme, kdy se dají všechny ty zápisy vymazat. Ten násilný až za tři roky. Ptali jsme se na práci v supermarketech, ale v této době chtějí všichni zaměstnanci čistý rejstřík. Dokonce jsme během toho času, kdy práci hledáme, zjistili, že na prodavače do sportu se dělá výběrové řízení a není ojedinělé, že chtějí středoškolské vzdělání a plynně jeden světový jazyk! A to, musím se přiznat, šokovalo i mě. Také víme, že na to, aby pracoval jako terapeut, musí abstinvat pět let. V této chvíli je v úzkém kontaktu s paní Svobodovou z DOMu, se kterou měl časově velmi dlouhou konzultaci a zdá se, že snad se všechno v dobré obrátí. Tenhle rozhovor měl můj přítel v pátek, takže jsem Vám už nemohla dát ani vědět. Existují firmy, které zaměstnají člověka s popsaným rejstříkem a dbají hlavně na to, aby chodil do práce chodil a práci udělal..:o) a ve volné chvíli by pracoval jako dobrovolník. Už bych si moc přála, aby něco vyšlo. Ale přes všechny problémy jsem moc ráda, že jsem ho poznala a věřte, že jsem hodně přemýšlela nad tím, jestli se do takového vztahu pustit. Je mi třicetdva let, mám dítě, takže uvažuju nad všemi riziky. A já vím, že jsem udělala dobře. :o) A ještě k těm "chutím". Dříve, než jsem napsala i Vám, protože chci slyšet i někoho, kdo nás nezná, neví, jak se chováme, jaký máme vztah, jak spolu mluvíme, mluvila jsem o tom i s přáteli, které znám a kteří byli s mým přítelem v TK a byli tam s ním celou tu dlouhodobou léčbu. A dalo by se říci, že ho znají. Věřím tomu, že to je opravdu z nudy. Má roupy. Ikdyž musím říct, že se ho snažím často ptát, "jak se mají ty jeho chutě" a cítím, že mi odpovídá podle pravdy. Jak má co dělat, zařizovat, vyřizovat, psát úkoly, hrát si s klukem, tak si ani nevzpomene, že bral. :o) Navrhovala jsem mu, když mi o nich řekl, jestli nechce jít na doléčovák, k vám, do Sananimu (bydlíme v Praze a kontakt na terapeuta má), tak mi řekl, že taky neběží s každým kejchnutím k doktorovi, a že až je nebude sám zvládat, tak na doléčovák půjde. Věřím, že ví, co dělá. Nemám růžový brýle, ale snažím se s ním mluvit, mluvit a zase mluvit, hledat řešení, jeli jsme i do TK, aby pozdravil terapeuty, mluvili jsme na skupině....a tohle mu taky pomohlo. Kdyby jste dovolila, ráda bych se na Vás obracela, pokud budu mít nějaký problém. Taky si potřebuju "popovídat" s někým, kdo má jiné oči a jiný pohled na to, co mě třeba v tuhle chvilku trápí. Mnohokrát Vám děkuji za Váš čas a omlouvám se, pokud moje psaní je poněkud přelétavé.....:o) S přáním krásného dne Rozára

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, musím uznat, že je radost dostávat takovéhle zprávy od lidí jako Vy, kteří vědí, kam se obrátit, přemýšlí nad riziky a dovedou si říct o pozornost, kterou si zaslouží. Myslím, že všechny nápady, které jste použili (jet do komunity apod.) jsou výborné, jen mám pocit, že i s kýchnutím je někdy třeba jít k doktorovi dřív, než se z něj vyklube zápal plic. Hlavně, když člověk kýchá častěji! Co se vás týká, moc se mi líbí, jak nad celou věcí uvažujete i to, že si dovedete připustit nejistoty a s někým je probrat. Budu ráda, když se kdykoli ozvete, ať už na poradnu, nebo telefonicky (tel. do K-centra je 283 872 186). kdyby jste potřebovala, je možné domluvit se i na osobní kontakt tady v k-centru. Přeji tedy hodně sil oběma a určitě se ozvěte, i kdyby jen s tím, jak se věci daří. S pozdravem Jana Justinová