drogy?
helena
Prosím Vás o radu.U své 16.leté dcery jsem našla kabelku, ve které byly jehly,kys.chlorovodíková, tablety kyseliny sodné a nějaký černýxstříbřitý prášek silného zápachu (úplně čpěl do nosu), krystalky téže látky.Součástí kabelky byly nastříhané slámky, délka cca 3 cm.Je tohle něco na přípravu nějaké drogy?Pokud ano, je možné, aby se tohle svinstvo nosem vdechovalo?Je možné, že při inhalaci drogy nosem může dojít ke zvětšení nosní mandle?

Odpověděl: Jakub Minařík
No - ví jen bůh. Jehly bez stříkaček nejsou typickou výbavou lidí co berou (jehly byli předpokládám injekční, stříkačky k tomu - pokud správně soudím nebyly). Kyselina chlorovodíková se myslím taky moc často při užívání drog nepoužívá. !Pokud je ve vyšší koncentraci (maximální dosažitelná koncentrace HCl v roztoku je kolem 40%, od 10% nahoru je to už koncentrace celkem slušná) je to celkem nebezpečná látka! Kyseliny sodná neexistuje, jen louh sodný, jsou to takové malé pecičky. Pozor, je to silná žíravina! Černo stříbrný prášek silného zápachu - se mi s žádnou drogou neasociuje.Na identifikaci teho prášku je těch informací celkem dosti málo, asi bych ho musel vidět, ale aj tak - dle vašeho popisu mám dojem, že úspěšný v identifikaci by byl spíš chemik. S 3 cm slámkou se toho taky nedá moc dělat. Je moc krátká, jak na šňupání, tak na inhalaci heroinu z alobalu. V obou případech by musela být alespoň tak 2-3* tak dlouhá. Celé mi to nějak nedává smysl k čemu to vůbec je, zkoušel jsem tuhle sestavu nabídnout kolegyni, ale tu taky nic nenapadlo. Tím nechci říci, že dcera drogy neužívá - jen se mi to nezdá typické pro nic co znám. S tím zvětšením mandlí - asi to možné je, ale taky to není nic co by se dalo označit jako typické. Pokud mohu mít radu - pokud máte dojem, že dcera bere drogy - tak spíš by mohly být cenné změny v chování, kterých jste si všimla. Existují věci, které jsou pro užívání drog typické. P.s. Asi jsem vás moc neuklidnil. Takže - kdybyste měla dojem, že o tom chcete více hovořit, tak stačí napsat.