AIDS
XXX
Mám jednu otázku:moj chalan uz dlhsi cas berie drogy. Obcas si ihli poziciava od druhych. Mali sme pohlavny styk ale nedoslo k erekcii. Ak by mal náhodou nejaku chrobu je velke riziko prenosu?Nepouzili sme kondom.

Odpověděl: Tomáš Harant
Dobrý den, mám ve Vašem dotazu trochu zmatek; nemáte na mysli spíše ejakulaci (výron semene)? No, ono je to možná jedno (ne tak zcela, jisté riziko jste již podstoupila, ale o tom více níže..). Vzhledem k tomu, že se jedná o přítele, dá se předpokládat, že v sexuálním životě hodláte do budoucna pokračovat. Takže trocha teorie o nejčastějších pohlavně a krví přenosných chorobách neuškodí. Krom Vámi zmíněného HIV je to také infekce všech tří typů žloutenek - A,B,C, které jsou mezi uživateli drog (zejména injekčními) podstatně více rozšířeny než HIV. Žloutenka A ("nemoc špinavých rukou") je nejvíce infekční, B o něco méně; krví a pohlavní cestou se ale velmi dobře přenáší, C se přenáší převážně krví a výjimečně pohlavní cestou (z muže na ženu je přenos častější než naopak). HIV se přenáší jak krví, tak i pohlavní cestou. Každopádně doporučuji tato rizika již více nepodstupovat a chránit se kondomem. Je to ale velmi stručné, pro více info koukněte na rubriky poradny Drogy a nemoci. Jinak mi není zcela jasné, proč Váš přítel takto zbytečně riskuje. Nejen žloutenky, které nejsou mezi uživateli nijak vzácné, HIV... ale i další infekce a otravy; zbytečné poškozování žil otupěnými jehlami... Copak u Vás v okolí není nějaký anonymní a bezplatný výměnný program. A i kdyby nebyl, nestojí to za to... A na úplný závěr bych Vám doporučil otestování na žloutenky a HIV po uplynutí inkubačních dob - cca. 3 až 6 měsíců. Jestli nevíte kde, nebo máte další dotazy, napište. Hezký den